Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badania: 78 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie w punkcie sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 18-04-2016, 13:15
Badania: 78 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie w punkcie sprzedaży
78 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie w punkcie sprzedaży. Fot. shutterstock

Chociaż niemal co drugi klient tworzy listę planowanych zakupów, to i tak aż w czterech przypadkach na pięć ostateczny wybór jest dokonywany bezpośrednio przed półką z towarem – wynika z badań firmy in-Store Media.

Półki sklepowe, gazetki i reklamy na hali sprzedaży są też najważniejszymi źródłami informacji na temat produktów dostępnych w danym sklepie, a reklama w miejscu sprzedaży zwiększa sprzedaż reklamowanych produktów aż o jedną piątą.

Według badań firmy in-Store Media, 78 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Około 70 proc. z nich deklaruje, że ma wstępnie wybranych kilka marek szukanych produktów, zaś pozostałe 30 proc. idzie na zakupy nie mając takich preferencji – jednak w przypadku obu grup ostateczna decyzja zapada przed półką z towarem.

Głównymi źródłami informacji dla kupujących na temat produktów dostępnych w danym sklepie są: ekspozycja na półce sklepowej (69 proc.), gazetki sieci handlowej (36 proc.) i reklamy produktów widoczne na hali sprzedaży (31 proc.). Co ważne, aż co trzeci badany potwierdził, że dopiero w sklepie dowiaduje się o nowościach produktowych (35 proc.).

Według większości respondentów dobrze dobrana reklama w sklepie przypomina klientom o konieczności kupna danego produktu (71 proc.), w przyjazny sposób dostarcza informację o produktach dostępnych w danym punkcie sprzedaży (71 proc.), zachęca do kupna określonych produktów (75 proc.) i zwiększa atrakcyjność marek w oczach klientów (69 proc.).

W przypadku wielu kanałów komunikacji reklama może przeszkadzać i irytować odbiorców. Jednak idąc na zakupy klient jest otwarty na komunikację ze strony sieci handlowej i marek, gdyż oczekuje, że informacje na temat dostępnych produktów i nowości ułatwią mu podjęcie korzystnych decyzji zakupowych. Właściwie zorganizowana komunikacja i reklama w sklepie są pozytywnie odbierane przez klientów, ponieważ zwiększają ich satysfakcję z dokonanych wyborów – powiedział Tomasz Małecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie in-Store Media.

Badania pokazały też, że reklama w punktach sprzedaży powoduje wzrost sprzedaży reklamowanych produktów średnio o 19 proc. w porównaniu ze sklepami, w których reklamy nie były obecne. Wzrost ten był zbliżony we wszystkich badanych kategoriach (żywność, chemia gospodarcza, napoje i alkohole oraz kosmetyki), jedynie w przypadku napojów sięgnął aż 24 proc.. Reklama w sklepach powoduje też wzrost świadomości marki (TOM, Top-of-Mind) o 62 proc. i wzrost intencji zakupowych o 75 proc.. Badanie pokazało także, iż szczególnie korzystne efekty przynosi łączenie różnych form reklamy.

Badania sprzedażowe są prowadzone przez firmę in-Store Media we współpracy z sieciami handlowymi, natomiast badania marketingowe są realizowane na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 491) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.