Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Polacy najbardziej ufają Biedronce oraz sieciom Lidl i Kaufland

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-05-2016, 13:13
Badanie: Polacy najbardziej ufają Biedronce oraz sieciom Lidl i Kaufland
Fot. shutterstock

W raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication zbadano, jak polskie społeczeństwo ocenia sklepy wielobranżowe. Zdaniem ankietowanych zdecydowanie najlepszy wizerunek mają dyskonty.

Zaufanie Polaków względem sklepów wielobranżowych to wypadkowa kilku składników, takich jak poziom obsługi klienta, ceny oraz funkcjonujące programy lojalnościowy.

Zdaniem ankietowanych zdecydowanie najlepszy wizerunek mają dyskonty. Według 45 proc. pytanych, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland kojarzą się znacznie lepiej niż drugie w zestawieniu sklepy osiedlowe (19 proc.).

Dopiero na trzecim miejscu pod kątem wizerunkowym, konsumenci wskazali supermarkety oraz hipermarkety. Sieci Auchan, Carrefour czy Tesco postrzegane są pozytywnie pod względem tzw. Corporate Image przez 16 proc. zapytanych.  

Czy przekłada się to na konkretne marki, którym ufają Polacy? Otóż, tak. Jako trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych, uczestnicy badania wskazali Biedronkę (65 proc.), Lidl (48 proc.) oraz Kaufland (35 proc.). Co ciekawe, sklepy należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins już od kilku lat stoją na czele najchętniej odwiedzanych. 

Na plus branży handlowej świadczy fakt, że prawie połowa pytanych w badaniu stwierdziła, że na przestrzeni ostatnich kilku lat, nastąpiła poprawa w podejściu sklepów do klienta. Przeszło ¼ Polaków twierdzi, że nie dostrzega żadnej zmiany ze strony sklepów w zachowaniu względem konsumentów.  Jedynie dla 12 proc. badanych nastawienie supermarketów wobec klientów uległo pogorszeniu.

Odzwierciedlenie tych wyników, można zauważyć przy pytaniu o zaufanie Polaków do sieci handlowych. Na pytanie „Czy Twoim zdaniem supermarkety są uczciwe, czy nieuczciwe wobec swoich klientów?” najczęściej wskazywaną odpowiedzią było „nie wiem/ trudno powiedzieć”. Może to sugerować, iż polityka marketów nie jest wystarczająco przejrzysta dla klientów, w związku z tym, Polacy nie są w stanie ocenić czy sklepy są faktycznie względem nich uczciwe. 

Podsumowując, aby przyciągnąć i przywiązać do siebie klientów, komunikacja w handlu detalicznym musi skupiać się na takich elementach jak jakość produktów względem ich ceny, obsłudze klienta i korzyściach wynikających z faktu bycia stałym klientem. Są to wskaźniki podstawowe, które – nie licząc dogodnej lokalizacji – wpływają na zainteresowanie konsumenta daną siecią sklepów i jednocześnie wpływają na jego ogólny wizerunek - podają eksperci Procontent Communication.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sławek bielsko 07-06-2016, 12:49:
Kto wymyśla takie bzdury ciekawe czy jak by ceny wzrosły dalej by ufali
  • on 01-06-2016, 10:20:
cena czyni cuda
  • janka 01-06-2016, 09:22:
bzdura ! tu nie ma mowy o zaufaniu tylko o cenie i wyborze!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH