Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bakalie - perspektywy dalszego rozwoju tego rynku są bardzo dobre

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2017, 15:12
Bakalie - perspektywy dalszego rozwoju tego rynku są bardzo dobre
fot. shutterstock

- Rynek bakalii w Polsce ewoluuje od sezonowych produktów kulinarnych do produktów, które trafiają do konsumenta w różnoraki sposób – jako samodzielna przekąska, dodatek do musli, składnik zdrowych batonów, itp. Dzięki temu spożycie bakalii w ostatnich latach stale rosło. Wydaje się, że perspektywy dalszego rozwoju rynku tych produktów są nadal bardzo dobre - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Piotr Grauer dodaje, że pojawiają się coraz to nowe zastosowania bakalii w codziennej diecie, a jako zdrowy, naturalny składnik nie znajdują one łatwo substytutów. - Dodatkowo moda na produkty organiczne, bez cukru i bez glutenu również sprzyja wzrostowi spożycia bakalii - mówi ekspert KPMG.

Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures, dodaje, że z raportu USDA z 2016 roku wynika, że do 2021 roku, średnioroczne tempo wzrostu na rynku bakalii w Polsce wyniesie 3,7%. - Na rozwój rynku bakalii wpływają dwa główne zjawiska: zwiększone zapotrzebowanie na bakalie ze strony producentów przekąsek, słodyczy i wypieków oraz silne trendy prozdrowotne i zwiększona świadomość konsumentów odnośnie ich właściwości prozdrowotnych. Producenci słodyczy, branża piekarnicza i cukiernicza, jako jedni z ważniejszych odbiorców bakalii coraz częściej rozszerzają swoją ofertę produktową o wyroby z dodatkiem nasion, suszonych owoców i orzechów, zwłaszcza jeżeli można zaliczyć je do superfoods - mówi Monika Woźniak.

Według GfK Polska w latach 2013-2016, rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych wzrósł średniorocznie o 11%, a rynek słodyczy według KPMG w tym samym okresie miał średniorocznie wzrosnąć o 2%. Dalszy prognozowany wzrost na rynkach klienckich przyczyni się do wzrostu wartości rynku bakalii.

- Firmy z sektora bakalii uzależnione są od importu surowców, stąd wahania kursów walutowych oraz cen owoców i nasion na rynku globalnym są dla nich głównymi czynnikami ryzyka. Ponadto, firmy z branży są narażone na znaczący wpływ sezonowości sprzedaży i zwiększenie zapotrzebowania na kapitał obrotowy w okresach czwartego i pierwszego kwartału, co związane jest z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocnych. Z drugiej strony, dzięki wzrostowi spożycia bakalii przez konsumentów w trakcie całego roku, wpływ ten maleje. Ponadto, silna presja cenowa związana m.in. z koncentracją odbiorców takich jak sieci handlowe i dystrybutorzy hurtowi, wpływa negatywnie na marże dostawców bakalii - wylicza eksperta Augeo.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Za co Polacy kochają dynie? POPRZEDNI ARTYKUŁ

Za co Polacy kochają dynie?

Rynek cukru - analiza IERiGŻ NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rynek cukru - analiza IERiGŻ

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.