Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bakalie - perspektywy dalszego rozwoju tego rynku są bardzo dobre

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2017, 15:12
Bakalie - perspektywy dalszego rozwoju tego rynku są bardzo dobre
fot. shutterstock

- Rynek bakalii w Polsce ewoluuje od sezonowych produktów kulinarnych do produktów, które trafiają do konsumenta w różnoraki sposób – jako samodzielna przekąska, dodatek do musli, składnik zdrowych batonów, itp. Dzięki temu spożycie bakalii w ostatnich latach stale rosło. Wydaje się, że perspektywy dalszego rozwoju rynku tych produktów są nadal bardzo dobre - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Piotr Grauer dodaje, że pojawiają się coraz to nowe zastosowania bakalii w codziennej diecie, a jako zdrowy, naturalny składnik nie znajdują one łatwo substytutów. - Dodatkowo moda na produkty organiczne, bez cukru i bez glutenu również sprzyja wzrostowi spożycia bakalii - mówi ekspert KPMG.

Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures, dodaje, że z raportu USDA z 2016 roku wynika, że do 2021 roku, średnioroczne tempo wzrostu na rynku bakalii w Polsce wyniesie 3,7%. - Na rozwój rynku bakalii wpływają dwa główne zjawiska: zwiększone zapotrzebowanie na bakalie ze strony producentów przekąsek, słodyczy i wypieków oraz silne trendy prozdrowotne i zwiększona świadomość konsumentów odnośnie ich właściwości prozdrowotnych. Producenci słodyczy, branża piekarnicza i cukiernicza, jako jedni z ważniejszych odbiorców bakalii coraz częściej rozszerzają swoją ofertę produktową o wyroby z dodatkiem nasion, suszonych owoców i orzechów, zwłaszcza jeżeli można zaliczyć je do superfoods - mówi Monika Woźniak.

Według GfK Polska w latach 2013-2016, rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych wzrósł średniorocznie o 11%, a rynek słodyczy według KPMG w tym samym okresie miał średniorocznie wzrosnąć o 2%. Dalszy prognozowany wzrost na rynkach klienckich przyczyni się do wzrostu wartości rynku bakalii.

- Firmy z sektora bakalii uzależnione są od importu surowców, stąd wahania kursów walutowych oraz cen owoców i nasion na rynku globalnym są dla nich głównymi czynnikami ryzyka. Ponadto, firmy z branży są narażone na znaczący wpływ sezonowości sprzedaży i zwiększenie zapotrzebowania na kapitał obrotowy w okresach czwartego i pierwszego kwartału, co związane jest z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocnych. Z drugiej strony, dzięki wzrostowi spożycia bakalii przez konsumentów w trakcie całego roku, wpływ ten maleje. Ponadto, silna presja cenowa związana m.in. z koncentracją odbiorców takich jak sieci handlowe i dystrybutorzy hurtowi, wpływa negatywnie na marże dostawców bakalii - wylicza eksperta Augeo.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Za co Polacy kochają dynie? POPRZEDNI ARTYKUŁ

Za co Polacy kochają dynie?

Rynek cukru - analiza IERiGŻ NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rynek cukru - analiza IERiGŻ

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH