Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku centrów handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2013, 12:49

Jeszcze do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały konkurencji. Dziś regionalny monopol tego typu obiektów odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa Polaków (51 proc.) ma w odległości 20 minut od domu więcej niż jedno centrum handlowe - wynika z raportu przygotowanego przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

Wyniki badania pokazują, że 51 proc. Polaków ma w swojej najbliższej okolicy kilka centów handlowych, 33 proc. może korzystać z jednego, jedynie 16 proc. nie ma dostępu do żadnego obiektu tego typu. - Rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach i zarządcach centrów handlowych konieczność budowania silnej pozycji już na etapie komercjalizacji obiektów handlowych. Niezbędne jest także określenie przewag konkurencyjnych, znalezienia widocznych wyróżników i przyjęcia długofalowej strategii komunikacji z różnymi grupami interesariuszy - komentuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Czasy, kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie za tą marką stoją. Nie bez powodu takie galerie jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii.

Co ciekawe, blisko 40 proc. respondentów badania wskazało, że ma swoje ulubione centrum handlowe. Co ich do niego przyciąga? Najczęściej wskazywanym powodem (56 proc.), dla którego centrum handlowe zyskuje miano ulubionego jest dostępność pożądanych marek. Połowa badanych wyszczególniła także dobry dojazd, a 41 proc. bliskość miejsca zamieszkania. Układ przestrzenny i rozmieszczenie sklepów jest kluczowym czynnikiem dla ponad 1/3 respondentów.

Jak zatem centra handlowe powinny komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz najemcami, aby maksymalnie zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo na tym, coraz bardziej konkurencyjnym rynku? - Działania promocyjne i komunikacyjne centrów handlowych powinny być skierowane i oddziaływać na dwie grupy odbiorców. Są to najemcy oraz klienci galerii. Im ciekawsze i bardziej pożądane marki dostępne w obiektach handlowych tym większa szansa na przyciągnięcie konsumentów. Natomiast im większa liczba lojalnych klientów tym większe zainteresowanie obecnością w danym centrum dużych i rozpoznawalnych marek. Dlatego działania budujące wizerunek galerii powinny być prowadzone dwutorowo i uwzględniać potrzeby obu grup, co pozwoli przygotować odpowiednie przekazy oraz wybrać dopasowane kanały komunikacji. Ponadto zarządcy i najemcy muszą połączyć siły w walce o klienta, prowadząc zintegrowaną komunikację z konsumentami - komentuje Anna Wrzosk, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.