Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz chętniej siągamy po wino

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 04-09-2014, 11:09
Coraz chętniej siągamy po wino
Polacy coraz chętniej siągają po wino

W momencie, gdy w naszym kraju spożycie piwa i wódki maleje, wino z roku na rok zyskuje kolejne rzesze zwolenników. Według danych TNS OBOP prawie połowa Polaków deklaruje zamiłowanie do tego trunku - mówi Adrian Zawadzki, junior media specialist.

Coraz większa popularność i stały wzrost sprzedaży pozwalają twierdzić, że polska kultura picia wina powoli zbliża się do poziomu regionów Morza Śródziemnego, które charakteryzują się długoletnią tradycją winiarską.

W dalszym ciągu uchodzimy za nowicjuszy, o czym świadczą dane dotyczące spożycia wina. Statystyczny Polak wypija ok 3 litry trunku rocznie, podczas gdy na Zachodzie średnie spożycie wynosi 25-40 litrów na osobę. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że wzrost popularności wina w Polsce idzie w parze ze wzrostem zainteresowania tematyką, a w szczególności - świadomości rodzajów i sposobów picia. Opierając się na deklaracjach, ponad 80% osób określa swoją wiedzę jako bardzo ograniczoną, lub nawet żadną. Pomimo tych niekorzystnych danych, zainteresowanie tematyką winiarską stale rośnie.

Wino pijemy coraz chętniej - zarówno w domu, jak i w restauracjach. TNS OBOP podaje, że w naszych piwnicach górują głównie wina stołowe (61,7%), a po wina deserowe i wermuty sięgamy zdecydowanie rzadziej (19,8%). Szampanów i win musujących spożywamy najmniej (18,4%). Jeśli chodzi o wina stołowe, z każdym rokiem nasze preferencje przenoszą się z win słodkich i półsłodkich na wytrawne (aktualnie około 62% udziału w rynku). Natomiast w kwestii koloru, gustujemy głównie w odmianach czerwonych (około 65%). I choć oczywiście, dla konsumentów cena w dalszym ciągu jest ważnym kryterium, to coraz częściej kierują się oni smakiem i jakością trunku. Świadczy o tym rosnąca liczba winiarni i restauracji winiarskich w centrach miast, serwujących zwłaszcza wina francuskie, chilijskie i włoskie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wine lover 05-09-2014, 10:11:
Dziwi mnie ten artykuł, 2 dni temu Portal podawał dane z GUS, że spożycie wina zmalało do 5,8 l na głowę w 2013 roku - do 2012 roku gdzie było 5,9 l, a w 2000 roku 12 l. Autor artukułu napisał, ze spożycie wina rosnie i że wypijamy 3 l na głowę, czyli mniej jak podaje GUS,a twierdzenie, że polska kultura wina zbliża się do poziomu regionów Morza Śródzienego, gdzie jest wypijane około 30 l i więcej wina to jakieś nieporozumienie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.