Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czym kierują się Polacy przy wyborze produktów mlecznych? - raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2016, 15:47
Czym kierują się Polacy przy wyborze produktów mlecznych? - raport
fot. Shutterstock

Dla polskich konsumentów nabiału jednym z kluczowych kryterium wyboru produktów jest cena, a także pochodzenie produktu, czy receptura. Podstawowym kryterium jest natomiast świeżość produktu – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

Autorzy raportu, bank BGŻ BNP Paribas i GfK podkreślają, że porównując kryteria wyboru, jakimi kierują się polscy konsumenci nabywający nabiał, możemy zauważyć, że największe znaczenie ma cena danego produktu. Jest ona podstawowym czynnikiem wyboru dla 61 proc. respondentów, głównie w wieku powyżej 65. roku życia, których głównym źródłem dochodu jest emerytura. Kryterium ceny przy wyborze nabiału ma jednocześnie większe znaczenie niż w pozostałych kategoriach żywnościowych.

Z kolei podobnie jak w przypadku pozostałych produktów żywnościowych istotne znaczenie przy wyborze nabiału ma fakt, czy produkty te są wytwarzane w Polsce. Kryterium to, jako istotne przy zakupie nabiału wskazało 42 proc. zapytanych. Tym samym jest ono drugim w kolejności czynnikiem decydującym o zakupie tych produktów.

Konsumenci nabywający nabiał znacznie częściej niż w przypadku pozostałych produktów żywnościowych zwracają uwagę na jego recepturę.

Według badań GfK CAPIBUS prawie co trzeci konsument ceni sobie tradycyjną recepturę produktów z tej grupy. Jest to szczególnie istotny czynnik wyboru dla nabywców z południowej Polski. Dla Polaków przy zakupie nabiału większe znaczenie niż przy wyborze innych produktów ma fakt, czy nabywany towar spełniał normy dietetyczne.

Najmniej istotne dla respondentów przy zakupie nabiału jest opakowanie, certyfikat jakości oraz rozpoznawalność marki. Na te czynniki zwraca uwagę jedynie co szósty konsument. Należy jednak zauważyć, że czynniki te są częściej wybierane w przypadku nabiału niż w przypadku większości pozostałych produktów żywnościowych.

Za podstawowy wyznacznik jakości nabywanego nabiału konsumenci uznają jego świeżość. Kryterium to za najistotniejsze wskazuje 83 proc. ankietowanych. Jednocześnie dla prawie połowy respondentów produkt dobrej jakości to nabiał pochodzący z krajowej produkcji. Duże znaczenie przy określeniu jakości odgrywa jego przyjemny zapach, na który przy wyborze produktu zwraca uwagę 37 proc. ankietowanych. Jedna trzecia konsumentów za dobrej jakości nabiał uważa produkty, które nie zawierają konserwantów i sztucznych dodatków; może to być spowodowane trendami odwołującym się do zdrowego trybu życia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.