REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czym kierują się Polacy przy wyborze produktów mlecznych? - raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2016, 15:47
Czym kierują się Polacy przy wyborze produktów mlecznych? - raport
fot. Shutterstock

Dla polskich konsumentów nabiału jednym z kluczowych kryterium wyboru produktów jest cena, a także pochodzenie produktu, czy receptura. Podstawowym kryterium jest natomiast świeżość produktu – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

REKLAMA

Autorzy raportu, bank BGŻ BNP Paribas i GfK podkreślają, że porównując kryteria wyboru, jakimi kierują się polscy konsumenci nabywający nabiał, możemy zauważyć, że największe znaczenie ma cena danego produktu. Jest ona podstawowym czynnikiem wyboru dla 61 proc. respondentów, głównie w wieku powyżej 65. roku życia, których głównym źródłem dochodu jest emerytura. Kryterium ceny przy wyborze nabiału ma jednocześnie większe znaczenie niż w pozostałych kategoriach żywnościowych.

Z kolei podobnie jak w przypadku pozostałych produktów żywnościowych istotne znaczenie przy wyborze nabiału ma fakt, czy produkty te są wytwarzane w Polsce. Kryterium to, jako istotne przy zakupie nabiału wskazało 42 proc. zapytanych. Tym samym jest ono drugim w kolejności czynnikiem decydującym o zakupie tych produktów.

Konsumenci nabywający nabiał znacznie częściej niż w przypadku pozostałych produktów żywnościowych zwracają uwagę na jego recepturę.

Według badań GfK CAPIBUS prawie co trzeci konsument ceni sobie tradycyjną recepturę produktów z tej grupy. Jest to szczególnie istotny czynnik wyboru dla nabywców z południowej Polski. Dla Polaków przy zakupie nabiału większe znaczenie niż przy wyborze innych produktów ma fakt, czy nabywany towar spełniał normy dietetyczne.

Najmniej istotne dla respondentów przy zakupie nabiału jest opakowanie, certyfikat jakości oraz rozpoznawalność marki. Na te czynniki zwraca uwagę jedynie co szósty konsument. Należy jednak zauważyć, że czynniki te są częściej wybierane w przypadku nabiału niż w przypadku większości pozostałych produktów żywnościowych.

Za podstawowy wyznacznik jakości nabywanego nabiału konsumenci uznają jego świeżość. Kryterium to za najistotniejsze wskazuje 83 proc. ankietowanych. Jednocześnie dla prawie połowy respondentów produkt dobrej jakości to nabiał pochodzący z krajowej produkcji. Duże znaczenie przy określeniu jakości odgrywa jego przyjemny zapach, na który przy wyborze produktu zwraca uwagę 37 proc. ankietowanych. Jedna trzecia konsumentów za dobrej jakości nabiał uważa produkty, które nie zawierają konserwantów i sztucznych dodatków; może to być spowodowane trendami odwołującym się do zdrowego trybu życia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH