REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czym sieci handlowe mogą zaskoczyć przed świętami?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2016, 14:25
Czym sieci handlowe mogą zaskoczyć przed świętami?
Fot. shutterstock

Okres przedświąteczny to tradycyjnie żniwo dla handlowców, którzy szykują się na nie przez cały rok. Konsumenci pomimo gorączki zakupowej stają się coraz bardziej świadomi, korzystają z możliwości, jakie im dalej powszechny dostępu do internetu, dzięki temu stają się coraz trudniejszym celem dla handlowców. Kluczem pozostaje słowo „zaskoczyć” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Sobczak, Starszy Doradca Klienta Korporacyjnego, Biuro Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

REKLAMA

– Handel detaliczny musi dostosować się do nowych trendów, dlatego znikają standardowe koncepcje sklepu „mono branżowego”; pojawił się format „concept store”, który oferuje produkty związane z wykreowanym określonego life style. Słowa typu: zdrowy, ekologiczny, aktywny, wyjątkowy, itp. stają się tutaj kluczowe. Zaanektowały je duże sieci handlowe dla swoich potrzeb i budują strategię sprzedażowe na ich bazie. Proszę zwrócić uwagę na sieć kawiarni, gdzie możemy ubrać się od stóp do głowy na wycieczkę rowerową lub gdzie duża sieć odzieżowa sprzedaje z wielkim sukcesem wyselekcjonowane artykuły spożywcze – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Sobczak, Starszy Doradca Klienta Korporacyjnego, Biuro Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

Dodaje, że „Concept store” już dawno przestały być niszowymi butikami; sprzedaż „ideologii” to główne cele marketingowców w sieciach handlowych. Ideologia przybrana w czerwoną czapkę z pomponem i sztuczną brodą to jest to, co z pewnością zobaczymy w tym sezonie handlowym.

– Grudzień to także wysyp sklepów typu „Pop-up”. Jesteśmy przyzwyczajeni do małych, tymczasowych stoisk w Centrach Handlowych bądź innych popularnych miejscach, w których możemy kupić np. ozdoby świąteczne, zapakować prezent czy drobne prezenciki. Duże sieci handlowe także wychodzą do klientów w tym formacie. Dlatego nie byłbym zaskoczony, gdyby duża sieciówka zdecydowała się ulokować w grudniu tymczasowy sklep, w wybranym zagłębiu biurowym, by bezpośrednio dotrzeć do zabieganych pracowników korporacyjnych – mówi Jakub Sobczak.

Tłumaczy, że w gigantycznym tempie rośnie sprzedaż okularów wirtualnej rzeczywistości (adapterów do smartfonów) – w tym roku może to być hit świątecznych prezentów. Dlatego już teraz sklepy przygotowują swoje wirtualne powierzchnie sprzedażowe. – Proszę sobie wyobrazić: nie wstając z fotela, możemy wejść do wybranego sklepu, z wirtualnej półki wyjąć produkt, obejrzeć go, porównać z innym oraz zapytać realnych znajomych wirtualnie stojących obok w tym samym sklepie o ich opinie – opowiada ekspert banku DNB.

– Zmiana pokoleniowa wymusza także zmiany w sposobie sprzedaży. Pokolenie Millenialsów staje się kluczowym klientem dla każdego i to również z tego powodu, nowe technologie oraz omnichanneling to w dzisiejszych czasach klucz do sprzedaży świątecznej. Większość klientów nie widzi różnicy w zakupie przez internet czy w sklepie stacjonarnym – lecz wymaga spełniania oczekiwań związanych z produktem, takich jak: możliwość wypróbowania, dostarczenie pod wskazany adres, dotknięcia produktu oraz  szeregu usług dodatkowych, jak np. zapakowanie, instalacja czy dostarczenie o wyznaczonej porze dnia. Nie zdziwię  się, jeżeli znajdę usługę, przy której za jednym kliknięciem kupię produkt, zlecę jego efektowne zapakowanie, przyczepienie indywidualnego liściku oraz dostarczenie przez kuriera – Elfa w wigilijne popołudnie na drugi koniec świata – tłumaczy Jakub Sobczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 250) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH