Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Nielsena: Zdrowie, lokalność i cyfryzacja - trzy główne trendy w sektorze FMCG

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2017, 15:16
Dyrektor Nielsena: Zdrowie, lokalność i cyfryzacja - trzy główne trendy w sektorze FMCG
Fot. shutterstock

W 2017 roku widać trzy główne trendy na rynku FMCG – przede wszystkim konsumenci poszukują produktów prozdrowotnych oraz lokalnych. Można zauważyć również wzrost znaczenia cyfryzacji w sektorze FMCG, ale nie jest to związane tylko z rozwojem e-commerce – tłumaczył Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce.

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce tłumaczył, że w 2017 roku w dalszym ciągu silnie zarysowuje się trend na prozdrowotne produkty. – Wiele podmiotów w sektorze FMCG zastanawia się, jak dostosować swoje produkty do prozdrowotnych trendów konsumenckich – mówił.

Dodał, że drugim wybijających się trendem jest lokalność. – Jest to dobrze pojmowany patriotyzm. Konsumenci chcą kupować produkty lokalne i tym samym mieć realny wpływ na lokalną społeczność, na rozwój lokalnych przedsiębiorstw i firm spożywczych.

Trzecim trendem o którym wspominał Szymon Mordasiewicz jest cyfryzacja. – Ale nie tylko cyfryzacja rozumiana jako otwieranie kolejnych e-sklepów, ponieważ e-handel napotyka na problemy szybkich dostaw do klientów. W sektorze FMCG widać zainteresowanie cyfryzacją również na innych polach, m.in. coraz bardziej wykorzystywany jest Internet Rzeczy – wyjaśniał Szymon Mordasiewicz.

W Polsce widać również rosnący optymizm konsumentów. Zgodnie z wynikami Raportu Nielsena za 2016 rok i okres styczeń-kwiecień 2017, rosnący w Polsce optymizm różni się od trendów europejskich, gdzie nastroje w tych obszarach nie uległy szczególnym zmianom. Ogólny wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce (CCI – Consumer Confidence Index wg badania Nielsen) na koniec 2016 wyniósł wzrósł o 6 punktów i wyniósł 88 punktów, przy średniej europejskiej na poziomie 81 punktów.

Inne są także obawy konsumentów w Polsce i w Europie – nad Wisłą największe niepokoje dotyczą zdrowia czy kwestii związanych z pracą, w krajach zachodnich na stale wysokim poziomie utrzymują się obawy związane z zagrożeniem terrorystycznym oraz stabilnością gospodarki.  

Z prowadzonych przez Nielsen badań sylwetki polskiego konsumenta wynika, że rodacy na zakupach wykazują się stosunkowo wysoką świadomością i mają określone oczekiwania.

Kupujący deklarują znajomość cen wybieranych produktów oraz aktywnie poszukują promocji. Coraz więcej osób chętnie próbuje nowości (nowe produkty i marki). Polacy najczęściej zakupy robią w dyskontach i tradycyjnych sklepach spożywczych oraz piekarniach.

Przy wyborze miejsca zakupów kluczowa jest dla nich dobra relacja ceny do jakości, pozytywne doświadczenie zakupowe oraz możliwość szybkiego i łatwego zrobienia zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH