Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Nielsena: Zdrowie, lokalność i cyfryzacja - trzy główne trendy w sektorze FMCG

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2017, 15:16
Dyrektor Nielsena: Zdrowie, lokalność i cyfryzacja - trzy główne trendy w sektorze FMCG
Fot. shutterstock

W 2017 roku widać trzy główne trendy na rynku FMCG – przede wszystkim konsumenci poszukują produktów prozdrowotnych oraz lokalnych. Można zauważyć również wzrost znaczenia cyfryzacji w sektorze FMCG, ale nie jest to związane tylko z rozwojem e-commerce – tłumaczył Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce.

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce tłumaczył, że w 2017 roku w dalszym ciągu silnie zarysowuje się trend na prozdrowotne produkty. – Wiele podmiotów w sektorze FMCG zastanawia się, jak dostosować swoje produkty do prozdrowotnych trendów konsumenckich – mówił.

Dodał, że drugim wybijających się trendem jest lokalność. – Jest to dobrze pojmowany patriotyzm. Konsumenci chcą kupować produkty lokalne i tym samym mieć realny wpływ na lokalną społeczność, na rozwój lokalnych przedsiębiorstw i firm spożywczych.

Trzecim trendem o którym wspominał Szymon Mordasiewicz jest cyfryzacja. – Ale nie tylko cyfryzacja rozumiana jako otwieranie kolejnych e-sklepów, ponieważ e-handel napotyka na problemy szybkich dostaw do klientów. W sektorze FMCG widać zainteresowanie cyfryzacją również na innych polach, m.in. coraz bardziej wykorzystywany jest Internet Rzeczy – wyjaśniał Szymon Mordasiewicz.

W Polsce widać również rosnący optymizm konsumentów. Zgodnie z wynikami Raportu Nielsena za 2016 rok i okres styczeń-kwiecień 2017, rosnący w Polsce optymizm różni się od trendów europejskich, gdzie nastroje w tych obszarach nie uległy szczególnym zmianom. Ogólny wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce (CCI – Consumer Confidence Index wg badania Nielsen) na koniec 2016 wyniósł wzrósł o 6 punktów i wyniósł 88 punktów, przy średniej europejskiej na poziomie 81 punktów.

Inne są także obawy konsumentów w Polsce i w Europie – nad Wisłą największe niepokoje dotyczą zdrowia czy kwestii związanych z pracą, w krajach zachodnich na stale wysokim poziomie utrzymują się obawy związane z zagrożeniem terrorystycznym oraz stabilnością gospodarki.  

Z prowadzonych przez Nielsen badań sylwetki polskiego konsumenta wynika, że rodacy na zakupach wykazują się stosunkowo wysoką świadomością i mają określone oczekiwania.

Kupujący deklarują znajomość cen wybieranych produktów oraz aktywnie poszukują promocji. Coraz więcej osób chętnie próbuje nowości (nowe produkty i marki). Polacy najczęściej zakupy robią w dyskontach i tradycyjnych sklepach spożywczych oraz piekarniach.

Przy wyborze miejsca zakupów kluczowa jest dla nich dobra relacja ceny do jakości, pozytywne doświadczenie zakupowe oraz możliwość szybkiego i łatwego zrobienia zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.