Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Euromonitor: Globalne spowolnienie zaszkodzi światowym gigantom spożywczym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / foodnavigator.com
  • Data: 11-04-2016, 15:50
Euromonitor: Globalne spowolnienie zaszkodzi światowym gigantom spożywczym
fot. shutterstock

Spowolnienie na rynkach światowych oddziałuje za pomocą efektu domina także na globalny rynek żywności – wynika z analizy rynkowej firmy Euromonitor, która obniżyła swoje prognozy wzrostu rynku na najbliższe pięć lat.

Euromonitor obniżył prognozowany wzrost rynku globalnego rynku żywności (CAGR) na lata 2015-2020 z 2,5 do 2,3 procenta.

Spośród wschodzących gospodarek największego spadku prognozowanego wzrostu może doświadczyć Brazylia. Z kolei Wielka Brytania poradzi sobie lepiej niż większość rynków europejskich. Jak wynika z prognoz, Londyn utrzyma roczne tempo wzrostu na poziomie 2,3 proc. Tymczasem PKB Rosji ma kontynuować tendencję spadkową, choć wolniej niż dotychczas. Także strefa euro może odczuć wpływ globalnego spowolnienia i utraty zaufania na rynkach finansowych.

Analitycy Euromonitora poruszyli również temat wpływu spowolnienia na interesy największych firm z branży spożywczej. Światowi giganci, jak Nestle czy Lactails są szczególnie narażeni na zmiany na wschodzących rynkach z uwagi na fakt, że ponad 10 procent ich sprzedaży pochodzi z Brazylii. 

Tymczasem w przypadku General Mills i PepsiCo, które w dużym stopniu są uzależnione od rynku amerykańskiego, tendencje spadkowe mogą dotknąć nawet 70 proc. sprzedawanej przez nich żywności. Analitycy ostrzegają jednak, że każda firma spożywcza musi liczyć się z widmem kryzysu, gdyż dotknął on trzy największe rynki: Chiny, USA i Brazylia. Wyjątkiem może być cukierniczy gigant Mondelez, którego cechuje wysoki stopień geograficznego zróżnicowania źródła przychodów.

W międzyczasie firmy podejmowały różnorakie działania aby przeciwdziałać skutkom spowolnienia. Kraft-Heinz zareagował agresywną redukcją kosztów i osiągnięciem „efektywności operacyjnej” poprzez zamykanie fabryk i zwolnienia. Według ekspertów polityka Kraft-Heinz z 2015 roku może być przykładem na poszukiwanie zysków dzięki wydajności i skali a nie poprzez ekspansję sprzedaży.

Z kolei, jak czytamy w raporcie, Unilever zwiększa sprzedaż nawet kosztem zysków. Jednocześnie firma śmiało inwestuje w innowacje optymistycznie zakładając kontynuację wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH