Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Euromonitor o rynku herbaty: Prognoza 2,37 mld zł wartości do 2021 r.

  • Autor: Euromonitor Int.
  • Data: 12-04-2017, 11:42
Euromonitor o rynku herbaty: Prognoza 2,37 mld zł wartości do 2021 r.
fot. shutterstock

Rynek herbaty w Polsce z roku na rok ma się coraz lepiej. Według badań firmy Euromonitor wartość tego segmentu stale rośnie, w 2016 wartość oszacowano na 2,20 mld zł, a do 2021 roku prognozuje się wzrost nawet do 2,37 mld zł.

Dane Euromonitora wskazują, że w tym roku wzrost rynku herbaty może wynieść 1,2 proc. wobec roku 2016, a rynek osiągnie wartość 2,22 mld zł.

– W 2016 r. herbata zyskała dobre wyniki, zarówno pod względem wielkości, jak i wartości. Niezależnie od dojrzałości herbaty można zidentyfikować obiecujące kategorie, takie jak zielona herbata, herbata owocowo-ziołowa i ekologiczna odmiana czarnej, owocowo-ziołowej i zielonej herbaty. Jest to możliwe dzięki trwającym trendowi w zdrowiu – oceniła Lina Sidorenke, Senior Communications Executive, firmy Euromonitor.

W przyszłości także rokuje się rozwój tego segmentu. Jak pokazują badania, w latach 2018/2019 rynek może wzrosnąć od 1,4 do 2 %, osiągając w 2021 roku wartość 2,47 mld zł, w porównaniu do 2018, gdzie rynek jest w stanie zbliżyć się do 2,25 mld zł.

Rozgraniczając rynek herbaty na poszczególne segmenty, słabnie popularność herbaty czarnej, której wartość w 2016 wyniosła 1,01 mld zł. Eksperci szacują w tym roku oraz w kolejnych latach jej spadek. Według prognoz w 2017 wartość czarnej herbaty może wynieść 1 mld zł, a w latach 2018/2021 szacuje się tendencję spadkową od 997,7 do 991,3 milionów zł.

Bardzo dobre wyniki z kolei odnotowuje herbata zielona. W 2016 jej wartość wyniosła 268,3 mln zł. A w latach 2017/2021 te proporcje prawdopodobnie wzrosną. Analitycy Euromonitora prognozują, że wartość segmentu herbaty zielonej w 2017 roku urośnie do kwoty 283,2 mln zł, a od roku 2018 do 2021 od 303,7 mln zł do 367,4 mln zł.

– Zielona herbata prawdopodobnie będzie nadal przyciągać konsumentów ze względu na korzyści zdrowotne i zróżnicowanie pod względem rozwoju nowych smaków. Jest to również poparte silną tradycją regularnego wypijania herbaty na niemal każdą okazję, a także sposobem picia herbaty w ramach zdrowego stylu życia – tłumaczyła Sidorenke.

Tą samą drogą co herbata zielona podąża segment herbat owocowych. W ich przypadku także zauważa się coraz większe zainteresowanie ze strony konsumentów, co pozytywnie przekłada się na wartość tego segmentu. Według danych Euromonitora w 2016 wartość herbat owocowych wyniosła 811,2 mln zł. Natomiast w kolejnych latach prognozuje się dalszy rozwój i wzrost. Według danych w 2017 roku może wynieść 825,7 mln zł, w 2018 r. 836,8 mln zł, a w latach 2019/2021 od 847,2 do 883,6 mln zł.

– Cała kategoria powinna przynieść wzrost sprzedaży produktów premium, a szczególności w kategoriach herbaty zielonej i owocowej. Zwiększenie świadomości pozytywnego wpływu na zdrowie tych produktów powinno pobudzać konsumpcję – podsumowała Senior Communications Executive z firmy Euromonitor.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 350) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH