Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Euromonitor o rynku herbaty: Prognoza 2,37 mld zł wartości do 2021 r.

  • Autor: Euromonitor Int.
  • Data: 12-04-2017, 11:42
Euromonitor o rynku herbaty: Prognoza 2,37 mld zł wartości do 2021 r.
fot. shutterstock

Rynek herbaty w Polsce z roku na rok ma się coraz lepiej. Według badań firmy Euromonitor wartość tego segmentu stale rośnie, w 2016 wartość oszacowano na 2,20 mld zł, a do 2021 roku prognozuje się wzrost nawet do 2,37 mld zł.

Dane Euromonitora wskazują, że w tym roku wzrost rynku herbaty może wynieść 1,2 proc. wobec roku 2016, a rynek osiągnie wartość 2,22 mld zł.

– W 2016 r. herbata zyskała dobre wyniki, zarówno pod względem wielkości, jak i wartości. Niezależnie od dojrzałości herbaty można zidentyfikować obiecujące kategorie, takie jak zielona herbata, herbata owocowo-ziołowa i ekologiczna odmiana czarnej, owocowo-ziołowej i zielonej herbaty. Jest to możliwe dzięki trwającym trendowi w zdrowiu – oceniła Lina Sidorenke, Senior Communications Executive, firmy Euromonitor.

W przyszłości także rokuje się rozwój tego segmentu. Jak pokazują badania, w latach 2018/2019 rynek może wzrosnąć od 1,4 do 2 %, osiągając w 2021 roku wartość 2,47 mld zł, w porównaniu do 2018, gdzie rynek jest w stanie zbliżyć się do 2,25 mld zł.

Rozgraniczając rynek herbaty na poszczególne segmenty, słabnie popularność herbaty czarnej, której wartość w 2016 wyniosła 1,01 mld zł. Eksperci szacują w tym roku oraz w kolejnych latach jej spadek. Według prognoz w 2017 wartość czarnej herbaty może wynieść 1 mld zł, a w latach 2018/2021 szacuje się tendencję spadkową od 997,7 do 991,3 milionów zł.

Bardzo dobre wyniki z kolei odnotowuje herbata zielona. W 2016 jej wartość wyniosła 268,3 mln zł. A w latach 2017/2021 te proporcje prawdopodobnie wzrosną. Analitycy Euromonitora prognozują, że wartość segmentu herbaty zielonej w 2017 roku urośnie do kwoty 283,2 mln zł, a od roku 2018 do 2021 od 303,7 mln zł do 367,4 mln zł.

– Zielona herbata prawdopodobnie będzie nadal przyciągać konsumentów ze względu na korzyści zdrowotne i zróżnicowanie pod względem rozwoju nowych smaków. Jest to również poparte silną tradycją regularnego wypijania herbaty na niemal każdą okazję, a także sposobem picia herbaty w ramach zdrowego stylu życia – tłumaczyła Sidorenke.

Tą samą drogą co herbata zielona podąża segment herbat owocowych. W ich przypadku także zauważa się coraz większe zainteresowanie ze strony konsumentów, co pozytywnie przekłada się na wartość tego segmentu. Według danych Euromonitora w 2016 wartość herbat owocowych wyniosła 811,2 mln zł. Natomiast w kolejnych latach prognozuje się dalszy rozwój i wzrost. Według danych w 2017 roku może wynieść 825,7 mln zł, w 2018 r. 836,8 mln zł, a w latach 2019/2021 od 847,2 do 883,6 mln zł.

– Cała kategoria powinna przynieść wzrost sprzedaży produktów premium, a szczególności w kategoriach herbaty zielonej i owocowej. Zwiększenie świadomości pozytywnego wpływu na zdrowie tych produktów powinno pobudzać konsumpcję – podsumowała Senior Communications Executive z firmy Euromonitor.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH