Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Facebook spożywczy – jak prozdrowotne marki działają w social media?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2017, 13:27
Facebook spożywczy – jak prozdrowotne marki działają w social media?
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Według najnowszych danych swój profil na Facebooku ma już ponad 15 milionów Polaków. W ostatnich latach serwis ten stał się znaczącym i wartościowym kanałem dla biznesu (nie tylko) spożywczego. Trudno dziś znaleźć dużą firmę z branży spożywczej, która nie miałaby konta na Facebooku.

Jak firmy powinny wykorzystywać potencjał tego serwisu i przekuć obecność na nim na realne korzyści dla swojej marki?

- Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, warto poznać najciekawsze praktyki marek spożywczych.  Ich przykład może okazać się dla nas inspiracją. Jakie treści publikują? Jak udaje im się angażować konsumentów? Skupię się na trzech najciekawszych facebookowych stronach marek z kategorii zdrowa żywność. Wybierając fan strony firm nie kierowałem się ich wielkością (liczbą fanów), ale pomysłem jaki mają na angażowanie konsumentów. Wybrałem akurat te trzy, ponieważ najbardziej się wyróżniają, a co za tym idzie – najskuteczniej przykuwają uwagę odbiorców – mówi Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Moda na zdrowe odżywianie 

Dieta i gotowanie to topowe tematy we wszystkich mediach. Kulinarne programy telewizyjne uczą jak przyrządzać zdrowe posiłki, a blogi ekspertów wspierają konsumentów w zmianie nawyków żywieniowych. Wraz z tym trendem rośnie oczywiście rynek zdrowej żywności.

- Szacuje się, że polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 600 – 650 mln zł i dynamicznie rośnie. Coraz większa świadomość zdrowego odżywiania wśród konsumentów idzie w parze z coraz lepszą dostępnością produktów w sklepach i stale powiększającą się liczbą producentów z tej branży – dodaje ekspert. I zaznacza, że moda na zdrowe odżywianie opanowała także świat mediów społecznościowych. Jego zdaniem w dobrym guście jest pokazać swoim znajomym zdrową i kolorową zawartość talerza.

Jak topowe marki z tej branży wykorzystują ten potencjał?

Dobra Kaloria – charakterystyczny klimat zdjęć

- Np. firma Dobra Kaloria na swojej fan stronie stawia przede wszystkim na zdjęcia produktów na charakterystycznym,  szarym tle, które wyróżniają się na tle konkurencji i sprawiają, że komunikaty publikowane przez markę są bardziej zapamiętywane, a o to przecież chodzi. Dodatkowo warty odnotowania jest fakt, że tak ascetyczne tło bardzo pasuje do klimatu kolorystycznego, w którym utrzymana jest szata graficzna opakowań. Tematycznie wszystko kręci się wokół produktów – przeczytamy tu o ich składzie, właściwościach, dostępności w sklepach. Temat może mało oryginalny, ale w przypadku produktów, na które jest moda, sprawdza się doskonale. Fanpage Dobrej Kalorii często odnosi się także do aktualnych wydarzeń - takich jak Dzień Kobiet, Prima Aprilis, rozdanie Oscarów czy piątek 13-go - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Online 13-04-2017, 12:51:
Co to za wypowiedź? niewiele merytoryki, a dobrane brandy jako przykłady dobrze prowadzonych działań na facebooku to jakiś żart. Bardzo prosimy o profesjonalne podejście do tematu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH