Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fenomen "superfoods": Oferta nowych produktów zwiększyła się globalnie o 202 proc. od 2011 r.

  • Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 16:46
Fenomen
fot. shutterstock.com

„Superfoods” (super żywność) są często reklamowane jako odpowiedź na zainteresowanie zdrowym żywieniem. Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił fenomenalny (202-procentowy) wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

Popularność tych niezwykłych wyrobów wciąż trwa — w samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Tak imponujące wartości wynikają z dużego zainteresowania konsumentów produktami o wysokiej wartości odżywczej. Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Ponadto z badania wynika, że fenomen „superfoods” wykracza poza żywność i napoje. W latach 2011–2015 43 proc. produktów wypuszczonych na rynek z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain” zaliczało się do kategorii żywności, a 11 proc. do kategorii napojów, ale aż trzy na 10 (30 proc.) należało do kategorii kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych, 12 proc. do kategorii zdrowia i higieny, a 4 proc. do kategorii produktów dla zwierząt domowych.

- Wyraźnie da się zauważyć popularność "superproduktów", ponieważ producenci żywności i napojów na całym świecie wykorzystują popyt na składniki cechujące się szczególnie wysoką wartością odżywczą.  Ale „superfoods” nie ograniczają się do żywności i napojów — produkty te często pojawiają się na półkach z kosmetykami, artykułami zdrowotnymi i pielęgnacyjnymi, a także żywnością dla zwierząt. Jest to konsekwencja rosnącej świadomości konsumentów na temat tego, co spożywają, a także, po jakie produkty pielęgnacyjne sięgają - komentuje Stephanie Mattucci, globalny analityk ds. nauki o żywieniu w firmie Mintel.

Do wzrostu liczby produktów zawierających dawne odmiany zbóż/„supergrains”, przyczynił się głównie trend na rzecz diety bez pszenicy. Takie nazwy jak quinoa (komosa ryżowa) i gryka zadomowiły się w ostatnich latach w wielu rodzinach, ale największy wzrost spożycia obserwujemy w przypadku nasion chia. W latach 2014–2015 odsetek wprowadzonych produktów żywnościowych i napojów zawierających chia zwiększył się o 70 proc. Z kolei odsetek wprowadzanych artykułów żywnościowych i napojów zawierających teff (miłka abisyńska) wzrósł o 31 proc. Jednocześnie procent produktów spożywczych zawierających komosę ryżową wzrósł o 27 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.