Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fenomen "superfoods": Oferta nowych produktów zwiększyła się globalnie o 202 proc. od 2011 r.

  • Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 16:46
Fenomen
fot. shutterstock.com

„Superfoods” (super żywność) są często reklamowane jako odpowiedź na zainteresowanie zdrowym żywieniem. Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił fenomenalny (202-procentowy) wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

Popularność tych niezwykłych wyrobów wciąż trwa — w samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Tak imponujące wartości wynikają z dużego zainteresowania konsumentów produktami o wysokiej wartości odżywczej. Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Ponadto z badania wynika, że fenomen „superfoods” wykracza poza żywność i napoje. W latach 2011–2015 43 proc. produktów wypuszczonych na rynek z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain” zaliczało się do kategorii żywności, a 11 proc. do kategorii napojów, ale aż trzy na 10 (30 proc.) należało do kategorii kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych, 12 proc. do kategorii zdrowia i higieny, a 4 proc. do kategorii produktów dla zwierząt domowych.

- Wyraźnie da się zauważyć popularność "superproduktów", ponieważ producenci żywności i napojów na całym świecie wykorzystują popyt na składniki cechujące się szczególnie wysoką wartością odżywczą.  Ale „superfoods” nie ograniczają się do żywności i napojów — produkty te często pojawiają się na półkach z kosmetykami, artykułami zdrowotnymi i pielęgnacyjnymi, a także żywnością dla zwierząt. Jest to konsekwencja rosnącej świadomości konsumentów na temat tego, co spożywają, a także, po jakie produkty pielęgnacyjne sięgają - komentuje Stephanie Mattucci, globalny analityk ds. nauki o żywieniu w firmie Mintel.

Do wzrostu liczby produktów zawierających dawne odmiany zbóż/„supergrains”, przyczynił się głównie trend na rzecz diety bez pszenicy. Takie nazwy jak quinoa (komosa ryżowa) i gryka zadomowiły się w ostatnich latach w wielu rodzinach, ale największy wzrost spożycia obserwujemy w przypadku nasion chia. W latach 2014–2015 odsetek wprowadzonych produktów żywnościowych i napojów zawierających chia zwiększył się o 70 proc. Z kolei odsetek wprowadzanych artykułów żywnościowych i napojów zawierających teff (miłka abisyńska) wzrósł o 31 proc. Jednocześnie procent produktów spożywczych zawierających komosę ryżową wzrósł o 27 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH