REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 17-10-2013, 12:48
Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę
Rok 2013 pokazał niespodziewane spadki wydatków reklamowych branży cukierniczej

Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę. Głównym motorem rynku jest 5-6 producentów, skupiających 90 proc. udziałów w wydatkach, którzy w niedługim czasie rozpoczną działania konsolidacyjne. Takie wnioski płyną z najnowszych analiz przygotowanych przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska.

REKLAMA

Rok 2013 pokazał niespodziewane spadki wydatków reklamowych branży cukierniczej. W okresie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku branża odnotowała 7-proc. spadek inwestycji reklamowych. Całkowita wartość inwestycji w reklamę to 81,8 mln zł.

Wśród największych reklamodawców znaleźli się Kraft Foods Polska (m.in. z markami Belvita Słodycze, Oreo), Chipita Poland (właściciel m.in. 7Days oraz Chipicao) oraz Lu Polska (z markami Lu, Petitki i San, Delicje).

Eksperci Equinox Polska podkreślają, że w 2013 roku tylko jeden producent - Kraft Foods Polska (obecnie Mondalez) zwiększył swoje wydatki reklamowe. Tym samym wysunął się na pozycję niekwestionowanego lidera, dystansując rywali kwotą wydatków w wysokości 31,6 mln zł. To jednocześnie był najważniejszy czynnik, który ograniczył mocny spadek wartości inwestycji reklamowych w całym sektorze.

W tym samym okresie pozostali liderzy: Chipita oraz Lu Polska zmniejszyli swoje inwestycję prawie o 50 proc. Podobne ograniczenia wydatków wprowadził Bahlsen.

Analitycy domu mediowego Equinox Polska zauważają, że ograniczenia budżetów reklamowych spowodowały widoczne zmiany w rankingu największych producentów marek cukierniczych na rynku. I tak marka 7 Days przesunęła się z miejsca lidera na pozycję nr 3 w tym roku. Spadki powyżej 1 mln zł odnotowały marki Oreo i Petitki.

W 2013 roku ofensywę reklamową przypuściły marki Andante (I.D.C.) i Belvita (Mondalez). Pomimo spadku inwestycji obydwie marki utrzymały swój udział w wydatkach na poziomie 16 proc. i 15 proc. odpowiednio. Chociaż w kategorii znajduje się około 65 marek, to eksperci Equinox Polska zauważają, że rozdrobnienie rynku oraz znikome wydatki pozostałych małych firm mogą prowadzić do procesów konsolidacyjnych w tej branży.

Niewielkie odbicie nastąpiło dopiero w maju po dramatycznych spadkach w lutym i marcu (-37 proc.). Widoczne wzrosty wydatków reklamowych branży pojawiły się w czerwcu br. To sytuacja odwrotna od 2012 roku gdy wielu producentów słodyczy chciało uniknąć "clutter"' reklamowego związanego z Euro2012 - podkreślają analitycy Equinox Polska.

Niestety w lipcu 2013 znów byliśmy świadkami spadków reklamowych na poziomie nawet 18 proc. w porównaniu do roku 2012 - dodają autorzy raportu.
Całkowita wartość wydatków w branży cukierniczej może zamknąć się kwotą 151 mln zł w 2013 roku, co będzie stanowiło spadek o 10 proc. w stosunku do 2012 - przyznają analitycy Equinox Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cukiernik 19-10-2013, 16:18:
Co to za firma LU Polska? Jako marka, LU od dawna należy do Kraft (Mondelez).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH