Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 17-10-2013, 12:48
Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę
Rok 2013 pokazał niespodziewane spadki wydatków reklamowych branży cukierniczej

Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę. Głównym motorem rynku jest 5-6 producentów, skupiających 90 proc. udziałów w wydatkach, którzy w niedługim czasie rozpoczną działania konsolidacyjne. Takie wnioski płyną z najnowszych analiz przygotowanych przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska.

Rok 2013 pokazał niespodziewane spadki wydatków reklamowych branży cukierniczej. W okresie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku branża odnotowała 7-proc. spadek inwestycji reklamowych. Całkowita wartość inwestycji w reklamę to 81,8 mln zł.

Wśród największych reklamodawców znaleźli się Kraft Foods Polska (m.in. z markami Belvita Słodycze, Oreo), Chipita Poland (właściciel m.in. 7Days oraz Chipicao) oraz Lu Polska (z markami Lu, Petitki i San, Delicje).

Eksperci Equinox Polska podkreślają, że w 2013 roku tylko jeden producent - Kraft Foods Polska (obecnie Mondalez) zwiększył swoje wydatki reklamowe. Tym samym wysunął się na pozycję niekwestionowanego lidera, dystansując rywali kwotą wydatków w wysokości 31,6 mln zł. To jednocześnie był najważniejszy czynnik, który ograniczył mocny spadek wartości inwestycji reklamowych w całym sektorze.

W tym samym okresie pozostali liderzy: Chipita oraz Lu Polska zmniejszyli swoje inwestycję prawie o 50 proc. Podobne ograniczenia wydatków wprowadził Bahlsen.

Analitycy domu mediowego Equinox Polska zauważają, że ograniczenia budżetów reklamowych spowodowały widoczne zmiany w rankingu największych producentów marek cukierniczych na rynku. I tak marka 7 Days przesunęła się z miejsca lidera na pozycję nr 3 w tym roku. Spadki powyżej 1 mln zł odnotowały marki Oreo i Petitki.

W 2013 roku ofensywę reklamową przypuściły marki Andante (I.D.C.) i Belvita (Mondalez). Pomimo spadku inwestycji obydwie marki utrzymały swój udział w wydatkach na poziomie 16 proc. i 15 proc. odpowiednio. Chociaż w kategorii znajduje się około 65 marek, to eksperci Equinox Polska zauważają, że rozdrobnienie rynku oraz znikome wydatki pozostałych małych firm mogą prowadzić do procesów konsolidacyjnych w tej branży.

Niewielkie odbicie nastąpiło dopiero w maju po dramatycznych spadkach w lutym i marcu (-37 proc.). Widoczne wzrosty wydatków reklamowych branży pojawiły się w czerwcu br. To sytuacja odwrotna od 2012 roku gdy wielu producentów słodyczy chciało uniknąć "clutter"' reklamowego związanego z Euro2012 - podkreślają analitycy Equinox Polska.

Niestety w lipcu 2013 znów byliśmy świadkami spadków reklamowych na poziomie nawet 18 proc. w porównaniu do roku 2012 - dodają autorzy raportu.
Całkowita wartość wydatków w branży cukierniczej może zamknąć się kwotą 151 mln zł w 2013 roku, co będzie stanowiło spadek o 10 proc. w stosunku do 2012 - przyznają analitycy Equinox Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cukiernik 19-10-2013, 16:18:
Co to za firma LU Polska? Jako marka, LU od dawna należy do Kraft (Mondelez).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH