Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GfK: W 2016 r. kategoria masła zanotowała 11-proc. wzrost wartości

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 27-04-2017, 21:04
GfK: W 2016 r. kategoria masła zanotowała 11-proc. wzrost wartości
fot. shutterstock.com

W ubiegłym roku polscy konsumenci zakupili więcej masła niż w poprzednim roku i wydali na nie więcej pieniędzy. Efektem większych zakupów w tym segmencie rynku jest wzrost wartości całej kategorii tłuszczów żółtych o ponad 2 proc. - wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Wzrost zakupów i spożycia masła jest główną przyczyną, dzięki której rośnie cała kategoria tłuszczów żółtych. Polacy stają się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o produkty spożywcze. Oczekują, by były one nie tylko wysokiej jakości, ale również były naturalne i nie zawierały konserwantów (deklaruje tak odpowiednio 22, 22 i 26 proc. Polaków). Masło w powszechnej opinii, na tle innych tłuszczów, jest postrzegane, jako produkt tradycyjny, a przez to bardziej naturalny i niezawierający konserwantów. W efekcie obserwujemy jego zwiększoną konsumpcję. W 2016 roku Polacy kupowali go nieco więcej (wzrost wolumenu na poziomie 1 proc.) i wydali na nie więcej pieniędzy (wzrost wartości tej subkategorii o 11 proc.).

Jednocześnie inne subkategorie tłuszczów żółtych radzą sobie gorzej. Polacy kupują coraz mniej margaryn i miksów, czego konsekwencją jest spadek wolumenu i wartości sprzedaży o odpowiednio 9 i 12 proc. Segmenty te, w przeciwieństwie do masła, zanotowały także spadki częstotliwości zakupu, co więcej, mniej nabywców również powtórzyło ich zakup.

Trudna sytuacja margaryn i miksów nie wpłynęła jednak negatywnie na cały rynek tłuszczów żółtych w ujęciu wartościowym. Silny wzrost subkategorii masła spowodował, że cały rynek wzrósł w 2016 roku o ponad 2 procent.

Różnice w sytuacji poszczególnych subkategorii produktowych to niejedyny trend związany z rynkiem tłuszczy żółtych warty podkreślenia. Analiza zmian na tym rynku przez pryzmat kanałów sprzedaży wyraźnie pokazuje dynamiczne zmiany w sile poszczególnych kanałów. Kanał dyskontowy jest największym beneficjentem tej kategorii. To właśnie w tym kanale obserwujemy wzrost zarówno wolumenu, jak i wartości sprzedaży tłuszczy żółtych (odpowiednio o 2 i 14 proc.). Oczywiście dzieje się to kosztem innych kanałów, w tym hipermarketów. Spośród przeanalizowanych sieci hipermarketowych najlepiej poradził sobie Carrefour, który przyciągnął nowych nabywców do kategorii, a także więcej z nich powtórzyło tam jej zakup.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.