REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Handel w 2017 roku: Ewolucja popularnych formatów i zmiany w ich asortymencie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2016, 11:30
Handel w 2017 roku: Ewolucja popularnych formatów i zmiany w ich asortymencie
Fot. shutterstock

Jak może wyglądać w 2017 roku rynek handlu detalicznego? O prognozę zapytaliśmy Wojciecha Bogdana, Lidera Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey. – Przyszły rok w handlu nie przyniesie rewolucji, ale z pewnością nie będzie nudny. Najciekawiej zapowiada się ewolucja popularnych formatów i zmiany w ich asortymencie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan.

REKLAMA

– Segment dyskontów powinien wciąż rozwijać się, ale wzrostu, który w ciągu 5 ostatnich lat przekraczał 11 proc., raczej nie utrzyma. Wygląda na to, że w przyszłym roku otwartych zostanie mniej nowych sklepów niż w 2016 r. Można za to zakładać, że dyskonty postawią na dalszy rozwój oferty i rozszerzenie asortymentu, szczególnie o produkty premium. Jednym słowem pod szyldem dyskontów będą stawać się supermarketami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Dodaje, że już dziś oferują produkty coraz wyższej jakości, ale też w wyższych cenach, które z dawnymi super-tanimi dyskontami mają coraz mniej wspólnego.    

– Z kolei hipermarkety, które z różnych względów są w trudnej sytuacji, nie poddadzą się łatwo. Mimo spowolnienia, od jakiegoś czasu poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Na pewno będą poszerzać ofertę online. Widać również, że chcą inwestować w doświadczenie i wygodę klienta –wyjaśnia ekspert.

Tłumaczy, że hipermarkety przez lata były wielkimi halami handlowymi, których wystrój dziś może wyglądać jak z innej epoki. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać w nowoczesne, starannie zaprojektowane salony handlowe, w których klienci będą korzystać z najnowszych technologii.

– Sklepy convenience rozwijają się w tempie 8 proc. rocznie i wzrost ten – w przeciwieństwie do dyskontów – nie powinien w 2017 r. wyhamować. Sieci convenience mogą się jednak spodziewać większej konkurencji ze strony małych sklepów, które zyskają na konsolidacji handlu hurtowego – mówi ekspert.

– Jeśli chodzi o asortyment, mile zaskoczy nas dalszy rozwój marek własnych, których jakość się poprawia. Widoczne będą również nowinki w zakresie żywności funkcjonalnej i ekologicznej. Ponadto spodziewamy się dynamicznego rozwoju segmentu dań gotowych oraz dań na jedną okazję (sałatki, zupy, myte i krojone owoce itp.). To ważny trend nie tylko dla handlowców, ale też dla producentów żywności w Polsce – podsumowuje Wojciech Bogdan. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • PREZENTIK 28-11-2016, 20:29:
POWINNI WE WSZYSTKICH SKLEPACH ZMIENIĆ ETYKIETY PAPIEROWE NA ELEKTRONICZNE TAK JEST w TESCO! :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH