REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Market Side - Konsument idzie do centrum handlowego oglądać. Kupuje w internecie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl/Market Side
  • Data: 04-04-2013, 18:11

W 2012 roku co czwarty Polak oglądał jakieś produkty w centrum handlowym, ale ich zakupu dokonał gdzie indziej. Takie zachowanie najczęściej dotyczyło ludzi młodych, singli, osób z wyższym wykształceniem i w dobrej sytuacji materialnej oraz mieszkańców województwa mazowieckiego - wynika z badania firmy Market Side.

REKLAMA

Najczęściej osoby oglądające produkt w centrum handlowym, ale dokonujące zakupu poza nim, chciały kupić obuwie (głównie osoby w wieku 18-29 lat) lub odzież (głównie kobiety), czyli kategorie najbardziej istotne dla centrów handlowych. Kobiety często kupowały w ten sposób również
kosmetyki / perfumy i sprzęt agd, mężczyźni sprzęt audio/rtv oraz sprzęt komputerowy.

Głównym miejscem zakupu poza centrum handlowym były sklepy specjalistyczne zlokalizowane poza centrami handlowymi oraz internet. W sumie oglądanie produktu w centrum handlowym i sfinalizowanie go przez internet - dotyczył co jedenastego (9 proc.) dorosłego Polaka, czyli ok. 3 mln klientów centrów handlowych. W tym przypadku chodziło głównie o zakupy sprzętu audio/rtv oraz komputerowego, rzadziej było to obuwie, kosmetyki, sprzęt agd czy artykuły dla dzieci / zabawki, a stosunkowo najrzadziej odzież. W przypadku mody ważna dla klienta jest możliwość przymierzenia produktu, tak aby upewnić się czy rozmiar i wygląd jest odpowiedni. Będzie to z pewnością silną barierą przed przeniesieniem znaczącej części zakupów do internetu. Jednak już dzisiaj dostępne są aplikacje pozwalające np. na wirtualne przymierzanie i dobór okularów na podstawie zdjęcia twarzy.

Zdecydowanie dominującym powodem zakupu poza centrum handlowym była niższa cena, czyli czynnik którego znaczenie w obecnych czasach rośnie. Zakupu asortymentu typowego dla centrów handlowych dokonywało przez internet 19 proc. Polaków. Są to najczęściej osoby młode i single, ale odsetek kupujący przez internet jest bardzo wysoki (30%) również wśród osób w dobrej sytuacji materialnej oraz wykonujących wolne zawody lub pracujących na stanowiskach kierowniczych, czyli w core targecie centrów handlowych. Dodatkowo, za kilka lat single w wieku 18-29 lat założą rodziny, będą dysponować większą siłą nabywczą i mogą utrzymać w internecie znaczącą część większego już, rodzinnego koszyka zakupowego - czytamy w badaniu Market Side.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH