Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Market Side - Konsument idzie do centrum handlowego oglądać. Kupuje w internecie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl/Market Side
  • Data: 04-04-2013, 18:11

W 2012 roku co czwarty Polak oglądał jakieś produkty w centrum handlowym, ale ich zakupu dokonał gdzie indziej. Takie zachowanie najczęściej dotyczyło ludzi młodych, singli, osób z wyższym wykształceniem i w dobrej sytuacji materialnej oraz mieszkańców województwa mazowieckiego - wynika z badania firmy Market Side.

Najczęściej osoby oglądające produkt w centrum handlowym, ale dokonujące zakupu poza nim, chciały kupić obuwie (głównie osoby w wieku 18-29 lat) lub odzież (głównie kobiety), czyli kategorie najbardziej istotne dla centrów handlowych. Kobiety często kupowały w ten sposób również
kosmetyki / perfumy i sprzęt agd, mężczyźni sprzęt audio/rtv oraz sprzęt komputerowy.

Głównym miejscem zakupu poza centrum handlowym były sklepy specjalistyczne zlokalizowane poza centrami handlowymi oraz internet. W sumie oglądanie produktu w centrum handlowym i sfinalizowanie go przez internet - dotyczył co jedenastego (9 proc.) dorosłego Polaka, czyli ok. 3 mln klientów centrów handlowych. W tym przypadku chodziło głównie o zakupy sprzętu audio/rtv oraz komputerowego, rzadziej było to obuwie, kosmetyki, sprzęt agd czy artykuły dla dzieci / zabawki, a stosunkowo najrzadziej odzież. W przypadku mody ważna dla klienta jest możliwość przymierzenia produktu, tak aby upewnić się czy rozmiar i wygląd jest odpowiedni. Będzie to z pewnością silną barierą przed przeniesieniem znaczącej części zakupów do internetu. Jednak już dzisiaj dostępne są aplikacje pozwalające np. na wirtualne przymierzanie i dobór okularów na podstawie zdjęcia twarzy.

Zdecydowanie dominującym powodem zakupu poza centrum handlowym była niższa cena, czyli czynnik którego znaczenie w obecnych czasach rośnie. Zakupu asortymentu typowego dla centrów handlowych dokonywało przez internet 19 proc. Polaków. Są to najczęściej osoby młode i single, ale odsetek kupujący przez internet jest bardzo wysoki (30%) również wśród osób w dobrej sytuacji materialnej oraz wykonujących wolne zawody lub pracujących na stanowiskach kierowniczych, czyli w core targecie centrów handlowych. Dodatkowo, za kilka lat single w wieku 18-29 lat założą rodziny, będą dysponować większą siłą nabywczą i mogą utrzymać w internecie znaczącą część większego już, rodzinnego koszyka zakupowego - czytamy w badaniu Market Side.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.