Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumpcja słodyczy w Polsce wykazuje tendencje wzrostowe – raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2016, 11:41
Konsumpcja słodyczy w Polsce – raport
Polacy zwracają coraz większą uwagę na walory zdrowotne słodyczy fot. Shutterstock

Spożycie słodyczy w Polsce wykazuje tendencje wzrostowe. Słodycze są stałym elementem diety Polaków, którzy zwracają też coraz większą uwagę na ich walory zdrowotne – wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowany przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.

Według badań budżetów gospodarstw domowych przeprowadzonych przez GUS spożycie czekolady i wyrobów cukierniczych łącznie zwiększyło się w latach 2005–2014 o 36 proc. do 4,56 kg/os. rocznie.

- Kupując słodycze, podobnie jak przy wyborze innych produktów spożywczych, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na ich walory zdrowotne. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się więc np. czekolady z wysoką zawartością kakao, uważane za źródło magnezu, czy batony z ziarnem zbóż – informują autorzy raportu.

- Zwiększa się również popyt na produkty w opakowaniach zbiorczych, zawierających mniejsze porcje, czy niskokaloryczne typu light. Osobną kategorią wykazującą wzrost są słodycze bezglutenowe czy bezcukrowe kierowane do specjalnej grupy odbiorców - dodają.

SŁODYCZE STAŁYM ELEMENTEM DIETY

W przypadku dość dużej grupy ankietowanych przez GfK „Polska na widelcu” słodycze wciąż stanowią stały element diety.

24 proc. respondentów deklaruje, że czekoladę oraz batony i wafle je przynajmniej dwa razy w tygodniu. Tak samo często 19 proc. ankietowanych spożywa cukierki.

Z kolei czekolady w ogóle nie konsumuje zaledwie 3 proc. respondentów, cukierków odpowiednio 7 proc., a batonów i wafli w pojedynczych opakowaniach 10 proc. ankietowanych.

Słodycze dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza wśród osób młodych, w wieku 15–29 lat. Najczęściej sięgają po nie uczniowie i studenci.

Z badania GfK  wynika, że szczególnie popularne wśród tej grupy konsumentów są batony i wafle w pojedynczych opakowaniach, spożywane zwykle zaraz po zakupie. Drugą grupą najczęściej kupujących słodycze jest kadra kierownicza, która z kolei zazwyczaj wybiera czekoladę oraz ciasta i ciasteczka.

Według badań GfK „Polska na widelcu” słodycze częściej są także spożywane w gospodarstwach domowych, w których są dzieci. Do tej grupy konsumentów często kierowana jest specjalna oferta, obejmująca m.in. produkty o oryginalnych smakach i kształtach, czasem wzbogacone w specjalne składniki, np. żelki z witaminami.

ZRÓŻNICOWANY ASORTYMENT 

Asortyment produktów oferowanych przez branżę wyrobów cukierniczych jest bardzo szeroki i zróżnicowany.

Według GfK PGD w ostatnich latach zdecydowaną większość słodyczy wybieranych przez polskich konsumentów stanowiły produkty markowe, zarówno w ujęciu wolumenowym (ok. 78–79 proc.), jak i wartościowym (ok. 82%).

W analizowanym okresie ich udział był raczej stabilny w stosunku do produktów sprzedawanych pod markami własnymi sieci handlowych.

Bez wątpienia znaczący wpływ na wolumen i wartość konsumpcji słodyczy mają dochody konsumentów. Wraz z rosnącym poziomem zamożności odnotowuje się wzrost spożycia słodyczy.

W grupie 20 proc. rodzin o najwyższych dochodach konsumuje się ponad 2-krotnie więcej wyrobów cukierniczych w ujęciu ilościowym niż w grupie 20 proc. gospodarstw najbiedniejszych. W przypadku tej ostatniej grupy gospodarstw słodycze stanowią dobra luksusowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 123456 14-07-2017, 13:03:
Niech producenci przestaną dokładać do słodyczy syropu glukozowo-fruktozowego! I cukru mlekowega laktozy. Laktaza, nie laktoza ...
  • Klient 08-05-2016, 21:03:
Niech producenci przestaną dokładać do słodyczy syropu glukozowo-fruktozowego!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH