Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryteria wyboru polskich konsumentów w segmencie słodyczy - raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 10:12
Kryteria wyboru polskich konsumentów w segmencie słodyczy - raport
Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się m.in. wyglądem produktu fot. Shutterstock

Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się głównie wyglądem produktu, rozpoznawalnością i prestiżem marki, wyglądem opakowania, ale też ceną, czy pochodzeniem produktów – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

Słodycze są produktami wysokoprzetworzonymi, a ich asortyment jest bardzo szeroki i zróżnicowany.

Mimo że niska cena pozostaje głównym kryterium wyboru słodyczy, to ma mniejsze znaczenie niż w przypadku innych produktów żywnościowych. 47 proc. respondentów deklaruje, że bierze ją pod uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

Na tle innych kategorii żywności stosunkowo niewielkie znaczenie dla decyzji zakupowych ma polskie pochodzenie słodyczy. Jest to istotne kryterium dla 25 proc. nabywców słodyczy, podczas gdy dla wszystkich analizowanych kategorii żywności odsetek wskazań wyniósł średnio 38 proc.

Warto zauważyć, że kupujący za produkty krajowe mogą uznawać niektóre tradycyjne polskie marki, mimo że te należą już do zagranicznych właścicieli.

Kupując słodycze, konsumenci częściej niż w przypadku innych grup produktowych zwracają uwagę na atrakcyjny wygląd produktu, rozpoznawalność i prestiż marki oraz funkcjonalność i atrakcyjność opakowania.

Oceniając jakość słodyczy, konsumenci posługują się zbliżonymi kryteriami. Z badań GfK wynika, że najbardziej zwracają uwagę na świeżość, choć rzadziej niż w przypadku innych kategorii żywności. Jest to ważna cecha dla 43 proc. respondentów wobec średnio 64 proc. wskazań dla wszystkich kategorii żywności.

Istotne znaczenie mają również atrakcyjny wygląd i polskie pochodzenie produktu, na które wskazuje odpowiednio 35 proc. i 34 proc. respondentów.

Rozpoznawalna, prestiżowa marka jest potwierdzeniem jakości w opinii 30 proc. ankietowanych.

Mniejsze znaczenie mają natomiast takie cechy, jak przyjemny zapach, to, czy słodycze są bez konserwantów i sztucznych barwników, czy opakowanie przedłuża termin przydatności oraz to, czy produkt spełnia kryteria diety konsumenta i posiada atesty i nagrody. Przynajmniej w przypadku części ww. kryteriów nie jest to zaskakujące, zważywszy, że często słodycze kupowane są dla przyjemności, poprawienia nastroju albo też z powodu uczucia głodu przy braku chęci przygotowywania posiłków.

Być może również dlatego, w przypadku słodyczy znaczna część ankietowanych nie jest skłonna płacić więcej za produkty o wysokiej jakości. Odsetek wskazań w tym przypadku jest większy niż dla większości pozostałych kategorii żywnościowych. Niechęć do płacenia więcej jest szczególnie widoczna w grupie osób starszych w wieku 66 lat i więcej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 491) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.