REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryteria wyboru polskich konsumentów w segmencie słodyczy - raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 10:12
Kryteria wyboru polskich konsumentów w segmencie słodyczy - raport
Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się m.in. wyglądem produktu fot. Shutterstock

Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się głównie wyglądem produktu, rozpoznawalnością i prestiżem marki, wyglądem opakowania, ale też ceną, czy pochodzeniem produktów – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

REKLAMA

Słodycze są produktami wysokoprzetworzonymi, a ich asortyment jest bardzo szeroki i zróżnicowany.

Mimo że niska cena pozostaje głównym kryterium wyboru słodyczy, to ma mniejsze znaczenie niż w przypadku innych produktów żywnościowych. 47 proc. respondentów deklaruje, że bierze ją pod uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

Na tle innych kategorii żywności stosunkowo niewielkie znaczenie dla decyzji zakupowych ma polskie pochodzenie słodyczy. Jest to istotne kryterium dla 25 proc. nabywców słodyczy, podczas gdy dla wszystkich analizowanych kategorii żywności odsetek wskazań wyniósł średnio 38 proc.

Warto zauważyć, że kupujący za produkty krajowe mogą uznawać niektóre tradycyjne polskie marki, mimo że te należą już do zagranicznych właścicieli.

Kupując słodycze, konsumenci częściej niż w przypadku innych grup produktowych zwracają uwagę na atrakcyjny wygląd produktu, rozpoznawalność i prestiż marki oraz funkcjonalność i atrakcyjność opakowania.

Oceniając jakość słodyczy, konsumenci posługują się zbliżonymi kryteriami. Z badań GfK wynika, że najbardziej zwracają uwagę na świeżość, choć rzadziej niż w przypadku innych kategorii żywności. Jest to ważna cecha dla 43 proc. respondentów wobec średnio 64 proc. wskazań dla wszystkich kategorii żywności.

Istotne znaczenie mają również atrakcyjny wygląd i polskie pochodzenie produktu, na które wskazuje odpowiednio 35 proc. i 34 proc. respondentów.

Rozpoznawalna, prestiżowa marka jest potwierdzeniem jakości w opinii 30 proc. ankietowanych.

Mniejsze znaczenie mają natomiast takie cechy, jak przyjemny zapach, to, czy słodycze są bez konserwantów i sztucznych barwników, czy opakowanie przedłuża termin przydatności oraz to, czy produkt spełnia kryteria diety konsumenta i posiada atesty i nagrody. Przynajmniej w przypadku części ww. kryteriów nie jest to zaskakujące, zważywszy, że często słodycze kupowane są dla przyjemności, poprawienia nastroju albo też z powodu uczucia głodu przy braku chęci przygotowywania posiłków.

Być może również dlatego, w przypadku słodyczy znaczna część ankietowanych nie jest skłonna płacić więcej za produkty o wysokiej jakości. Odsetek wskazań w tym przypadku jest większy niż dla większości pozostałych kategorii żywnościowych. Niechęć do płacenia więcej jest szczególnie widoczna w grupie osób starszych w wieku 66 lat i więcej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH