REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Radosław Liberski, Lidl Polska: Polski rynek ma potencjał rozwoju dla Lidla na kolejne 10-15 lat

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2015, 09:29
Lidl celuje w 1000 sklepów w Polsce
fot. materiały prasowe sieci Lidl

Około 30 sklepów chce otworzyć Lidl w Polsce w 2015 r. W tym tempie sieć chce się rozwijać przez kolejne 10-15 lat. To oznacza, że przy ok. 550 placówkach, które Lidl ma obecnie w perspektywie kilkunastu lat sieć może urosnąć do ponad 1000 sklepów. W tym roku firma chce zatrudnić 1000 osób.

REKLAMA

- Polski rynek ma potencjał rozwoju dla Lidla na kolejne 10-15 lat – mówi Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska. Dodając, że firma chce wydać w 2015 r. ponad 500 mln zł na rozwój, w tym budowę nowych i modernizację starych sklepów. - Chcemy otworzyć ok. 30 nowych placówek, w planach mamy także modernizację kolejnych obiektów, a także budowę następnych centrów dystrybucyjnych. Magazyny powstają zwykle po uruchomieniu kilkadziesieciu nowych sklepów – wyjaśnia Radosław Liberski.

Warto dodać, że firma otworzyła właśnie centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy, które jest ósmym magazynem Lidla w Polsce. W palanach są kolejne tego typu inwestycje.

Przedstawiciel sieci Lidl zapytany, czy Lidl będzie w stanie utrzymać przez kolejne 10-15 lat tempo 30 otwarć rocznie, stwierdził, że jest to możliwe. Zaznaczył jednocześnie, że wszystko zależy od sytuacji rynkowej. - Jeśli znacząco wzrośnie siła nabywcza Polaków, wówczas plany te będą weryfikowane i będzie otwieranych więcej placówek – dodaje Liberski. Tym samym sieć może urosnąć w Polsce o kolejne 300-450 sklepów do 2025-2030 roku.

Lidl chce otwierać nowe sklepy głównie w dużych i średnich miastach. - Rozwijamy się w dużych aglomeracjach takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, czy Gdańsk, ale także mniejszych miastach, takich jak, np. Piła. Raczej nie wchodzimy w bardzo małe miejscowości - wyjaśnia przedstawicel sieci.

Firma nie planuje wprowadzania do Polski nowego formatu mniejszych sklepów, które działają w krajach zachodnich. - Tam związane jest to z brakiem możliwości pozyskania gruntów pod zabudowę sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach. W Polsce takie możliwości cały czas istnieją, więc nie ma konieczności modyfikowania formatu na polskie warunki - wyjaśnia  Radosław Liberski.

Lidl stawia w Polsce na otwieranie własnych sklepów, a nie na przejęcia konkurentów. - Lidl to jedna z wiodących sieci spożywczych w Polsce. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju sieci. Realizujemy strategię rozwoju organicznego, stawiając na jakość, a nie ilość - wyjaśnia Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce prawie 550.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH