Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Radosław Liberski, Lidl Polska: Polski rynek ma potencjał rozwoju dla Lidla na kolejne 10-15 lat

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2015, 09:29
Lidl celuje w 1000 sklepów w Polsce
fot. materiały prasowe sieci Lidl

Około 30 sklepów chce otworzyć Lidl w Polsce w 2015 r. W tym tempie sieć chce się rozwijać przez kolejne 10-15 lat. To oznacza, że przy ok. 550 placówkach, które Lidl ma obecnie w perspektywie kilkunastu lat sieć może urosnąć do ponad 1000 sklepów. W tym roku firma chce zatrudnić 1000 osób.

- Polski rynek ma potencjał rozwoju dla Lidla na kolejne 10-15 lat – mówi Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska. Dodając, że firma chce wydać w 2015 r. ponad 500 mln zł na rozwój, w tym budowę nowych i modernizację starych sklepów. - Chcemy otworzyć ok. 30 nowych placówek, w planach mamy także modernizację kolejnych obiektów, a także budowę następnych centrów dystrybucyjnych. Magazyny powstają zwykle po uruchomieniu kilkadziesieciu nowych sklepów – wyjaśnia Radosław Liberski.

Warto dodać, że firma otworzyła właśnie centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy, które jest ósmym magazynem Lidla w Polsce. W palanach są kolejne tego typu inwestycje.

Przedstawiciel sieci Lidl zapytany, czy Lidl będzie w stanie utrzymać przez kolejne 10-15 lat tempo 30 otwarć rocznie, stwierdził, że jest to możliwe. Zaznaczył jednocześnie, że wszystko zależy od sytuacji rynkowej. - Jeśli znacząco wzrośnie siła nabywcza Polaków, wówczas plany te będą weryfikowane i będzie otwieranych więcej placówek – dodaje Liberski. Tym samym sieć może urosnąć w Polsce o kolejne 300-450 sklepów do 2025-2030 roku.

Lidl chce otwierać nowe sklepy głównie w dużych i średnich miastach. - Rozwijamy się w dużych aglomeracjach takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, czy Gdańsk, ale także mniejszych miastach, takich jak, np. Piła. Raczej nie wchodzimy w bardzo małe miejscowości - wyjaśnia przedstawicel sieci.

Firma nie planuje wprowadzania do Polski nowego formatu mniejszych sklepów, które działają w krajach zachodnich. - Tam związane jest to z brakiem możliwości pozyskania gruntów pod zabudowę sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach. W Polsce takie możliwości cały czas istnieją, więc nie ma konieczności modyfikowania formatu na polskie warunki - wyjaśnia  Radosław Liberski.

Lidl stawia w Polsce na otwieranie własnych sklepów, a nie na przejęcia konkurentów. - Lidl to jedna z wiodących sieci spożywczych w Polsce. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju sieci. Realizujemy strategię rozwoju organicznego, stawiając na jakość, a nie ilość - wyjaśnia Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce prawie 550.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH