REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Markety wydały ponad 1 mld zł na reklamy w 2014 r. Najwięcej wydał Lidl

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 19-02-2015, 23:13
Markety wydały ponad 1 mld zł na reklamy w 2014 r. Najwięcej wydał Lidl
Fot. Daas

W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku oraz o 30 proc. wobec poprzedniego kwartału. W ciągu całego roku, wartość promocji sieci sklepów przekroczyła 1 mld zł.

REKLAMA

Najwięcej na reklamę wydaje Lidl, przed Biedronką i Tesco. Marki, które na promocję przeznaczyły najwięcej środków, cieszyły się też największym zainteresowaniem dziennikarzy i internautów. O tych samych sieciach najczęściej pisano na łamach prasy i informowano na antenach RTV, a w mediach społecznościowych Polacy najczęściej komentowali ich działalność i oferty.

Pierwsza trójka największych reklamodawców wśród działających w Polsce supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convenience nie zmieniła się od czerwca. Liderem pozostaje Lidl, który wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów, w czwartym kwartale roku przeznaczył na emisję reklam 87,7 mln zł. To niemal 30 mln zł więcej, niż druga na liście Biedronka. Sieć Tesco przeznaczyła na promocję w krajowych mediach 40,9 mln zł. W rankingu na 10 pozycji zadebiutowała marka Alma, która w czwartym kwartale roku przeznaczyła na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie ponad 11,5 mln zł. W ciągu całego 2014 roku kwota, jaką sieci sklepów przeznaczyły cennikowo na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie, przekroczyła 1 mld zł wobec 899 mln zł w roku 2013. Najwięksi reklamodawcy minionego roku to te same marki, które zdominowały czwarty kwartał. W czasie minionych 12 miesięcy Lidl przeznaczył na emisję reklam ponad 370 mln zł, Biedronka - 209 mln zł, a Tesco - 102 mln zł. Dla porównania, w 2013 roku było to analogicznie 304,5 mln zł, 149 mln zł oraz 117 mln zł.

Promujące się w krajowych mediach sieci handlowe w czwartym kwartale najchętniej wybierały reklamę telewizyjną. Na ekranach telewizorów spoty reklamodawców tego sektora pojawiły się blisko 76 tysięcy razy, a koszt ich emisji sięgnął 206 mln zł. Na falach radiowych reklamy sieci sklepów wyemitowano ok. 60 tysięcy razy za kwotę 98 mln zł. W prasie wydrukowano blisko 400 reklam, a koszt ich zamieszczenia to 23 mln zł. W całym 2014 roku, na szklanym ekranie spoty sieci handlowych ukazały się 260 tysięcy razy (645 mln zł). W radiu zanotowano 193 tys. emisji (306 mln zł), a w prasie - 1800 (96 mln zł).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH