Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: 5 trendów, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 21-11-2017, 09:49
Mintel: 5 trendów, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku
fot. shutterstock

Firma Mintel, czołowa światowa agencja badań rynku, ogłosiła pięć kluczowych trendów, które będą wpływać na globalny rynek żywności i napojów w nadchodzącym roku. W 2018 r. powinniśmy spodziewać się, że przejrzystość i wiarygodność informacji będą coraz istotniejsze dla wszystkich konsumentów, niezależnie od ich dochodów.

Różne niepokojące zjawiska — poczynając od obaw związanych ze składem produktów, a kończąc na budzących lęk doniesieniach ze świata polityki — sprawiły, że dla wielu osób priorytetem stała się troska o siebie samych. Obejmuje to także wybór żywności i napojów odpowiadających na określone potrzeby żywieniowe, fizyczne i emocjonalne. Pojawi się także mnóstwo możliwości wprowadzania naturalnych, przyciągających uwagę i nieoczekiwanych konsystencji produktów — od napojów do żucia po ciastka z musującym nadzieniem.

Gwałtowny rozwój różnych kanałów detalicznych w sektorze spożywczym będzie stymulować możliwości związane z rekomendacjami, promocjami i innowacjami produktowymi personalizowanymi w oparciu o zachowania poszczególnych konsumentów. Firmy myślące przyszłościowo będą natomiast pracować nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce pochodzące z tradycyjnych gospodarstw rolno-hodowlanych i zakładów produkcyjnych składnikami i wyrobami gotowymi wytwarzanymi przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki i technologii.

W prognozie firmy Mintel na 2018 r. Jenny Zegler, analityk globalnego rynku żywności i napojów, omawia główne trendy, które odegrają istotną rolę na rynkach spożywczych na całym świecie. W pierwszej kolejności poświęca uwagę tendencjom, które w najbliższych miesiącach będą zyskiwać coraz większą popularność, ale omawia też zjawiska, które zaczynają wywierać wpływ na sytuację rynkową, choć w wielu regionach są one jeszcze marginalne.

Pełna jawność

W epoce postprawdy konsumenci domagają się od firm spożywczych pełnej, totalnej przejrzystości.

Powszechny brak zaufania powoduje wzrost presji ciążącej na producentach: oczekuje się od nich rzetelnych i wyczerpujących informacji o sposobie, miejscu oraz zasadach uprawy, hodowli, pozyskiwania i przetwarzania surowców, a także sprzedaży gotowych produktów. Potrzeba upewniania się co do bezpieczeństwa i wiarygodności żywności i napojów spowodowała, że producenci coraz częściej promują nowowprowadzane na światowy rynek produkty jako „naturalne”, „ekologiczne” czy „zgodne z zasadami etyki”. Oprócz oczekiwań związanych z podawaniem dokładniejszych informacji o produktach, wyzwaniem dla firm spożywczych będzie też nowa fala wymagań dotyczących przejrzystości etykiet. Producenci i detaliści będą musieli „zdemokratyzować” zasady informowania o pochodzeniu i składzie swoich wyrobów, tak aby oferowane produkty były dostępne dla wszystkich konsumentów, niezależnie od wysokości dochodów w gospodarstwie domowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH