Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: To co "naturalne" będzie nadal przyciągać polskich konsumentów

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 03-03-2014, 12:48
Mintel: To co
Fot. PTWP

Polscy konsumenci coraz bardziej dbają o swoje zdrowie, zwracając większą uwagę na codzienne wybory żywieniowe i poszukując produktów, które dostarczają korzyści zdrowotnych. Badania zachowań konsumentów prowadzone przez firmę Mintel pokazują, że w wielu kategoriach polscy konsumenci domagają się produktów korzystniejszych dla zdrowia.

Przykładowo, ponad siedem osób na dziesięć życzyłoby sobie większego wyboru prozdrowotnych batonów zbożowych, a ponad sześć osób na dziesięć twierdzi, że warto zapłacić więcej za masło/produkt do smarowania, który ma dobroczynny wpływ na zdrowie. 65 proc. badanych pije soki i napoje owocowe lub koktajle dla zdrowia. Ponadto, coraz większym zainteresowaniem cieszą się składniki wspomagające utrzymanie prawidłowej masy ciała, takie jak białko: przykładowo 66 proc. konsumentów chętnie spróbowałoby pieczywa wysokobiałkowego.

- Porównanie powyższych danych statystycznych z innymi krajami Europy Zachodniej pokazuje, że wśród Polaków panuje ponadprzeciętne zapotrzebowanie na produkty korzystne dla zdrowia i często kierują się oni względami zdrowotnymi przy wyborze żywności - ocenia firma Mintel w raporcie.

Zainteresowanie zdrową żywnością i napojami przekłada się również na nowe zwyczaje zakupowe. Konsumenci chętniej odwiedzają sklepy ze zdrową żywnością, gdyż oferują one szeroki wybór produktów opatrzonych takimi etykietami jak: organiczne, naturalne, bezglutenowe, bezlaktozowe, funkcjonalne czy light. To z kolei napędza dynamiczną ekspansję czołowych graczy rynkowych, takich jak sieć Organic Farma Zdrowia prowadzona przez firmę Organic Farma Zdrowia S.A.

Polski rynek spożywczy jest pod ogromnym wpływem rosnącego znaczenia zdrowia i dobrego samopoczucia. Producenci coraz częściej korzystają z tego trendu, jak również dalej go promują, i dlatego rozszerzają swój asortyment o nowe produkty oferujące konkretne korzyści zdrowotne lub podkreślają naturalność swojego dotychczasowego asortymentu.

Na przykład, firma Jogo Łódzka Spółdzielnia Mleczarska szczyci się swoją ofertą prawdziwych lodów sprzedawanych pod marką Bambino, jako że lody te produkowane są ze śmietanki i nie zawierają sztucznych ani szkodliwych dodatków, takich jak utwardzone oleje roślinne, wypełniacze czy zagęszczacze.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH