Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Wodorosty mają szanse podbić europejski rynek przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 15-03-2016, 15:56
Mintel: Wodorosty mają szanse podbić europejski rynek przekąsek
Europejski rynek żywności i napojów o smaku wodorostów wzrósł w latach 2011-2015 o 147 proc. fot. shutterstock

Jak wykazali analitycy firmy Mintel, mimo że w latach 2011-2015 88 proc. nowych produktów na bazie jadalnych wodorostów przeznaczone było wyłącznie dla Azji i Pacyfiku, Europa zwiększyła swój udział w globalnym rynku do 7 proc., wyprzedzając zarówno Amerykę Północną (4 proc.), jak i Południową (1 proc.). Stary Kontynent jest obecnie drugim najbardziej innowacyjnym regionem świata jeśli chodzi o rynek jadalnych wodorostów.

Zachodni konsumenci wciąż nie są dobrze zaznajomieni z takimi produktami, jak wodorosty do jedzenia, sushi lub zupy miso-shiru. Badania firmy Mintel wykazały, że rynek żywności i napojów o smaku wodorostów, takich jak: uzyskiwane m.in. z listownicy japońskiej kombu, nori/laver, a także wakame (undaria pierzastodzielna), wzrósł w Europie o 147 proc. w latach 2011-2015.

Jak mówi Stephanie Matucci, analityk światowego rynku żywności firmy Mintel, wodorosty od wieków doceniane są w wielu krajach Azji ze względu na smak i wartości odżywcze. – Choć w Europie glony wciąż stanowią niszę, jesteśmy przekonani, że mogą stać się kolejną żywnością z gatunku superfood. (żywność nieprzetworzona o bardzo wysokiej wartości odżywczej - przyp. red.). Ze względu na bogactwo w witaminy, minerały i białko roślinne glony stają się ciekawą propozycją dla osób poszukujących naturalnej żywności funkcjonalnej – dodaje.

Badanie Mintela wykazało, że 58 proc. Niemców i 44 proc. Anglików próbowało lub chciałoby spróbować jadalnych glonów, przede wszystkim ze względu na wysoką zawartość białka. Co więcej, 36 proc. brytyjskich konsumentów, którzy korzystają z ziół i przypraw uważa stosowanie suszonych wodorostów za ciekawą alternatywę dla solenia potraw. Warto pamiętać, że 32 proc. Niemców, 42 proc. Hiszpanów, 46 proc. Francuzów, 48 proc. Włochów i 57 proc. Polaków deklaruje, że stara się zmniejszyć lub unika spożycia soli.

- Popyt na produkty o niskiej zawartości soli rośnie. Żywność i napoje, które zmniejszają ilość sodu w diecie zyskują na popularności. Wodorosty to nie tylko naturalny substytut soli. Mają one również właściwości przeciwutleniające, antyzapalne i antybakteryjne, które mogą obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, a także pomóc w trawieniu i odchudzaniu – kontynuuje Matucci.

Zdrowotne właściwości wodorostów stwarzają dużą szansę dla producentów na rynkach zachodnich, zwłaszcza w kategorii przekąsek. Jak wynika z analiz Mintela, 30 procent konsumentów we Włoszech, 36 proc. w Polsce i 37 proc. w Hiszpanii oczekuje szerszej oferty na rynku w kategorii przekąsek.

Oczekiwania konsumentów znajdują odzwierciedlenie w faktycznej sytuacji na rynku. 37 proc. żywności lub napojów zawierających wodorosty, które pojawiły się na rynkach europejskich w latach 2011-2015 to właśnie przekąski. Pozostałe kategorie to sosy i przyprawy (12 proc.), pieczywo (9 proc.) i zupy (8 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH