Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Wysokobiałkowe lody mogą podbić serca polskich konsumentów

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 19-09-2016, 15:49
Mintel: Wysokobiałkowe lody mogą podbić serca polskich konsumentów
fot, shutterstock

Białko to w ostatnich latach niezwykle modny składnik żywności. Zwolennicy podkreślają rolę tego składnika m.in. w budowaniu masy mięśniowej i kontrolowaniu wagi ciała. Dynamicznie rozwijający się trend na żywność wysokobiałkową zachęcił wielu producentów do wzmożonej aktywności na globalnym rynku żywności i napojów.

Sceptycy argumentują, że dla zdrowia i dobrego samopoczucia najlepiej spożywać wszystko z umiarem. Istnieją wszak badania, które wskazują, że spożywanie zbyt dużych ilości białka może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Z badań Mintela wynika, że ponad 8 na 10 Polaków słyszało o białku i jego znaczeniu. Jednocześnie czterech na 10 ankietowanych przyznało, że włącza do swojej diety więcej białka niż rok wcześniej. W ocenie analityków Mintela trend na spożywanie większych ilości białka ma silny wpływ na preferencje i oczekiwania konsumentów.

Pierwsza marka, która wprowadziła na polski rynek lody proteinowe to Whoopy Whey. Firma rozpoczęła działalność w kwietniu 2016 r. Właścicielem marki jest założona przez grupę przyjaciół niewielka spółka Protein Courtyard. Wzbogacone o izolaty białka serwatkowego lody Whoopy Whey zawierają 21 gram białka na 100 gram produktu. Jak twierdzi producent jest to zdecydowanie więcej niż w przypadku standardowych lodów dostępnych na rynku, które zawierają ok. 5 gram białka (lub mniej) na 100 gram produktu.

W swojej komunikacji marketingowej Protein Courtyard używa hasła "Lody bez wyrzeczeń”. Producent sugeruje tym samym, że bogaty w białko produkt stanowi „lepszą” alternatywę dla konsumentów o słodkim podniebieniu. Whoopy Whey podkreśla też, że proteinowe lody pomagają w bardziej efektywnym spalaniu tłuszczu oraz kształtowaniu sylwetki.

Analitycy Mintela wskazują, że lody Whoopy Whey są dostępne głównie w wybranych klubach fitness i siłowniach, a także w kilku kawiarniach i internetowym sklepie Frisco.pl. Ten sposób dystrybucji sugeruje, że marka za swoją grupę docelową uznaje przede wszystkim miłośników fitnessu i osoby regularnie odwiedzające siłownie.

Patrząc na globalny rynek, producenci wysokoproteinowych lodów szybko zdali sobie sprawę, że duży wzrost może zapewnić im skierowanie przekazu reklamowego do konsumentów zwracających uwagę na zdrowe odżywianie. Takie działanie wpisuje się w jeden ze zidentyfikowanych przez Mintela globalnych trendów rynku żywności i napojów dla 2016 roku: ‘For Every Body’. Trend ten pokazuje, że zainteresowanie żywnością dla sportowców wykazują coraz częściej nie tylko zawodowcy, ale też osoby uprawiające rozmaite aktywności amatorsko i rekreacyjnie, a także po prostu osoby ukierunkowane na zdrowy tryb życia. Przykłady pozycjonowanych w ten sposób lodów wzbogaconych w białko, które pojawiły się na rynkach światowych w ostatnim czasie i nawiązują szerzej do trendu prozdrowotnego to np. lody produkowane pod marką Koupe. Dostępny na rynku holenderskim produkt promowany jest hasłem “genialna alternatywa dla lodów”. Z kolei produkowany w Stanach Zjednoczonych pod marką ProYo i dostępny w czterech smakach ‘Protein Powered Frozen Yogurt” opisywany jest jako “mrożona przekąska na każdą chwilę”.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH