REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

NM Incite: Wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2012, 13:07
NM Incite: Wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre
W 2010 roku delikatesy online stanowiły około 2 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce

Eksperci prognozują dość dynamiczny rozwój sektora internetowych sklepów spożywczych. Ich zdaniem, w 2014 roku obroty tych sklepów sięgną 450 mln zł - wskazuje raport NM Incite. - W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele informacji o fuzjach, przejęciach, czy też nowych graczach na rynku. Wszystko wskazuje na to, że wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre - czytamy w raporcie.

REKLAMA

Według raportu InternetStandard eCommerce 2010, delikatesy online stanowiły w 2010 roku około 2 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce, generując obroty rzędu 150 mln zł. Odpowiada to 0,1 -0,2 proc. wartości całego rynku spożywczego. Analizę tego sektora opracował NM Incite (A Nielsen/McKinsey Company), bazując na analizie dyskusji internautów prowadzonej w mediach społecznościowych.

- Już teraz widać jak ten kanał sprzedaży może skutecznie służyć rozwojowi biznesu. Dla przykładu w delikatesach marki Alma Market, czy Piotr i Paweł Internet odpowiada już za około 3 proc. sprzedaży - czytamy.

W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele informacji o fuzjach, przejęciach, czy też nowych graczach na rynku. A.pl skonsolidowało się z Fresh24.pl, natomiast Auchan uruchomił sklep auchandirect.pl. Pojawiły się także nowe informacje o planach otwarcia sklepu internetowego przez Tesco, a zaledwie kilka dni temu ogłoszono decyzję o inwestycji MCI Management w spółkę frisco.pl. - Wszystko wskazuje na to, że wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre - oceniają autorzy raportu.

NM Incite poddał analizie dyskusje o supermarketach online, które miały miejsce w polskich mediach społecznościowych w ciągu ostatniego roku (01.2011-01.2012). -Pierwszy podstawowy wniosek jest taki, że w Internecie raczej mało dyskutuje się o zakupach spożywczych online. Pojawiają się oczywiście wzmianki o markach sklepów, jednak wartościowej dyskusji jest stosunkowo niewiele. To sprawia, że każdy z głosów konsumentów jest istotny z punktu widzenia marketingowego. Z drugiej strony wypowiedzi konsumentów w mediach społecznościowych wydają się pozostawać poza zainteresowaniem samych sklepów - wskazuje Gabriel Matwiejczyk z NM Incite.

Około 1/4 całej dyskusji to wypowiedzi negatywne. Mówi się przede wszystkim o problemach z płatnościami kartą i niedziałającymi terminalami (70 proc.), o złej obsłudze i nie dotrzymywaniu terminów dostawy (37 proc.) oraz o niekompletnych zamówieniach (16 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH