Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

NM Incite: Wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2012, 13:07
NM Incite: Wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre
W 2010 roku delikatesy online stanowiły około 2 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce

Eksperci prognozują dość dynamiczny rozwój sektora internetowych sklepów spożywczych. Ich zdaniem, w 2014 roku obroty tych sklepów sięgną 450 mln zł - wskazuje raport NM Incite. - W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele informacji o fuzjach, przejęciach, czy też nowych graczach na rynku. Wszystko wskazuje na to, że wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre - czytamy w raporcie.

Według raportu InternetStandard eCommerce 2010, delikatesy online stanowiły w 2010 roku około 2 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce, generując obroty rzędu 150 mln zł. Odpowiada to 0,1 -0,2 proc. wartości całego rynku spożywczego. Analizę tego sektora opracował NM Incite (A Nielsen/McKinsey Company), bazując na analizie dyskusji internautów prowadzonej w mediach społecznościowych.

- Już teraz widać jak ten kanał sprzedaży może skutecznie służyć rozwojowi biznesu. Dla przykładu w delikatesach marki Alma Market, czy Piotr i Paweł Internet odpowiada już za około 3 proc. sprzedaży - czytamy.

W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele informacji o fuzjach, przejęciach, czy też nowych graczach na rynku. A.pl skonsolidowało się z Fresh24.pl, natomiast Auchan uruchomił sklep auchandirect.pl. Pojawiły się także nowe informacje o planach otwarcia sklepu internetowego przez Tesco, a zaledwie kilka dni temu ogłoszono decyzję o inwestycji MCI Management w spółkę frisco.pl. - Wszystko wskazuje na to, że wyścig wirtualnych supermarketów po realne złotówki rozpoczął się na dobre - oceniają autorzy raportu.

NM Incite poddał analizie dyskusje o supermarketach online, które miały miejsce w polskich mediach społecznościowych w ciągu ostatniego roku (01.2011-01.2012). -Pierwszy podstawowy wniosek jest taki, że w Internecie raczej mało dyskutuje się o zakupach spożywczych online. Pojawiają się oczywiście wzmianki o markach sklepów, jednak wartościowej dyskusji jest stosunkowo niewiele. To sprawia, że każdy z głosów konsumentów jest istotny z punktu widzenia marketingowego. Z drugiej strony wypowiedzi konsumentów w mediach społecznościowych wydają się pozostawać poza zainteresowaniem samych sklepów - wskazuje Gabriel Matwiejczyk z NM Incite.

Około 1/4 całej dyskusji to wypowiedzi negatywne. Mówi się przede wszystkim o problemach z płatnościami kartą i niedziałającymi terminalami (70 proc.), o złej obsłudze i nie dotrzymywaniu terminów dostawy (37 proc.) oraz o niekompletnych zamówieniach (16 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH