Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Od rosołu do ramenu – tradycja vs. trendy

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-12-2017, 10:23
Od rosołu do ramenu – tradycja vs. trendy
fot. pixabay

Ramen najpierw został przywieziony do Nowego Jorku, gdzie spopularyzował go David Chang w swojej słynnej restauracji Momofuku. Trzy lata temu zaczął być popularny w dużych, kosmopolitycznych miastach. Trend ten widoczny jest także w Polsce, ale czy zostanie za rok? Podchodzę do tego zachowawczo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomek Woźniak, kucharz oraz promotor trendów kulinarnych.

Moda na ramen

Ramen pochodzi z Japonii. To syta zupa, która ma nas odżywiać, wzmacniać odporność, rozgrzewać i pobudzać. W pewnym sensie stanowi odpowiednik naszego rosołu:

– Tak, jak my mamy rosół z makaronem, tak oni mają swój ramen. W Japonii jest to kompleksowe danie główne. Ma dużo makaronu alkaicznego, który przypomina spaghetti. Do tego jest duża wkładka dodatków. Mamy owoce morza, jajko, warzywa, wodorosty i całą masę innych rzeczy. To treściwy posiłek, serwowany w dużej misce – wyjaśnia Tomek Woźniak.

I nasz rodzimy rosół, i ramen to tzw. penicillin soupe. – W naszym klimacie rosół jest bakteriobójczy, poprawia naszą odporność – mówi rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Skąd aktualna moda na tę potrawę? Tomek Woźniak tłumaczy to po części podróżami oraz siłą mediów społecznościowych: – Trudno mi powiedzieć, dlaczego pojawiła się moda na ramen. Podróżujemy, poznajemy świat, budujemy swoją świadomość, chcemy się tym wszystkim zachłysnąć. Można zaryzykować też tezę, że modę na ramen stworzył internet – mówi.

Jak to jednak z modą bywa, szybko może przeminąć na korzyść następnej potrawy, którą zauroczą się Millenialsi. Otwieranie dziś nowych ramenowni na fali sukcesu kilku lokali może okazać się strzałem w kolano.

– Czy na ramenie można zrobić biznes? Podchodzę do tego zachowawczo. Moim zdaniem na pewno jeszcze z rok będzie i zostanie kilka miejsc, które ten ramen dobrze robią i do których ta potrawa po prostu pasuje. Natomiast Ci, którzy  wrzucili go do menu na siłę, zrezygnują z niego. Na ramen nie ma przecież aż takiej mody, jak na burgery czy hummus – zaznacza.

Mieliśmy już przykład zachłyśnięcia się jendą potrawą. Mowa o sushi. Nowe lokale wyrastały jak grzyby po deszczu: – Moda na sushi już dawno minęła, moda na burgery też powoli mija. Ten rynek się przetasował. Z ramenem zaczyna być podobnie. Sporo takich miejsc już się pozamykało – dodaje.

Większość krajów ma swój rosół

Wielbiciele ramenu powinni pamiętać też o innych odpowiednikach, np. o wietnamskiej zupie pho czy meksykańskiej pozole.

– Zupa Pho to wietnamski odpowiednik ramenu, czyli również rosół z makaronem. Pozole to gęsta, meksykańska zupa. Ma dużo składników, często dodaje się do niej placki tortille, wyciska się sok z limonki. To taki egzotyczny rosół – tłumaczy Tomek Woźniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.