Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy kupują coraz mniej soków i nektarów

  • Autor: pieniadze.gazeta.pl
  • Data: 19-04-2013, 08:26
Polacy kupują coraz mniej soków i nektarów

Soki, nektary i napoje owocowe to kategoria napojów, która kurczy się ilościowo najmocniej w ciągu ostatnich trzech lat. Co prawda w ubiegłym roku kategoria ta urosła wartościowo, ale oznacza to, że konsumenci kupili mniej, ale drożej. Powodem był wzrost cen surowców - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Z danych Grupy Maspex Wadowice wynika, że rynek soków, nektarów i napojów wart jest w Polsce ponad 3,3 mld zł., a jego wielkość wynosi ponad 1 mld litrów. Rynek napojów owocowych gazowanych wart jest natomiast ok. 1 mld zł, a jego wielkość szacuje się na 700 mln litrów. - Rynek soków, nektarów i napojów owocowych niegazowanych od maja 2012 roku rośnie wartościowo, a ilościowo jest jeszcze co prawda w trendzie spadkowym, ale w ostatnich miesiącach ten spadek znacząco wyhamował - mówi serwisowi pieniadze.gazeta.pl Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex.

W ostatnim roku rynek soków, nektarów i napojów spadł ilościowo o 2,7 proc., ale wartościowo wzrósł w tym czasie o 7,7 proc. - Mieliśmy wcześniej do czynienia ze spadkami nawet 18-proc. Trzeba podkreślić, że do pogorszenia sytuacji na rynku w dużym stopniu przyczynił się spadek ilościowy m.in. produktów pod markami własnymi (-10,2 proc.).

Biorąc pod uwagę rynek soków, nektarów i napojów bez produktów Private Labels za ten sam okres - w ujęciu ilościowym rynek jest stabilny, a w ujęciu wartościowym odnotowuje wzrost o 11 proc. - zauważa w pieniadze.gazeta.pl Liszka. - W tym samym czasie na tym spadającym rynku odnotowaliśmy z markami Tymbark i Kubuś wzrost o 9 proc. ilościowo i 14 proc. wartościowo. To pokazuje, że silne wyraziste marki mogą odnotowywać znaczące wzrosty pomimo kurczącego się rynku - dodaje.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, wobec gorszej w ostatnich latach pozycji soków, nektarów i napojów, koncerny decydowały się na rozwój sektora napojów owocowych gazowanych. Wart on jest już około 1 mld zł, a jego wielkość szacuje się na 700 mln litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Manka 10-05-2013, 06:40:
Zdrowsza i lepsza jest ostudzona, przegotowana woda z sokiem z cytryny.
  • Ola 06-05-2013, 14:19:
sok i nektar ?
toć to woda , cukier ,aromat i barwnik
producenci mylą pojęcia co to sok i nektar
  • Krys 20-04-2013, 08:23:
to było wiadomo już dobrych kilka lat temu ! Konsumenci przechodzą na wodę a firmy skupiające się na sokach szukają wytłumaczeń bo nie mają pojęcia co robić !!!!!!!!!! Soki to niepotrzebne kalorie.............

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH