Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy kupują w niemieckich i brytyjskich e-sklepach o dobrych opiniach - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 11:26
Polacy kupują w niemieckich i brytyjskich e-sklepach o dobrych opiniach - raport
fot. Shutterstock

Co dziesiąty Polak robi zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Dwóch na trzech kupujących online przed zakupem zwraca uwagę na komentarze innych konsumentów – wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu bieżącego roku przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops.

Ujednolicone przepisy z zakresu prawa e-commerce i takie same zasady dotyczące zakupów w sieci sprawiają, że coraz więcej Polaków kupuje w europejskich sklepach internetowych. Spośród europejskich rynków e-commerce, największą popularnością cieszą się niemieckie oraz brytyjskie sklepy internetowe, w których zakupy dokonało odpowiednio, 15 proc. oraz 9 proc. respondentów.

Osoby, którym zdarzyło się kupować online za granicą dokonywały również transakcji w chińskich e-sklepach. Taką odpowiedź wskazało 31 proc. respondentów. Azjatyckie e-sklepy często oferują konsumentom szeroki wybór produktów oraz opcję darmowej dostawy.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Zakupy przez internet dają mniejsze poczucie bezpieczeństwa niż te tradycyjne. Z tego względu konsumenci szukają dodatkowych elementów potwierdzających wiarygodność e-sklepu.

Na pierwszym miejscu w zastawieniu z wynikiem 68 proc. znalazły się opinie innych kupujących online.

Prawie połowa Polaków (49 proc.) zwraca również uwagę, czy sklep oferuje możliwość skorzystania z gwarancji zwrotu pieniędzy. Konsumenci chcą mieć pewność, że w przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności z realizacją zamówienia otrzymają zwrot wpłaconych pieniędzy.

Trzecie miejsce na podium należy do znaków jakości, które są potwierdzeniem bezpieczeństwa transakcji. Certyfikat powinien być jednak nadany przez rozpoznawalną i znaną konsumentom firmę. Aspekt ten jest ważny dla ponad jednej czwartej ankietowanych (28 proc.).

- Badania wskazują na rosnącą rolę opinii jako kryterium wyboru podczas zakupów online. Jest to cenna wskazówka dla właścicieli sklepów internetowych, że warto zadbać o niezależny i wiarygodny system opinii. Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się mniej przychylnych komentarzy. Są one chętniej czytane niż pozytywne wpisy i dlatego warto popracować nad szybką i kompetentną odpowiedzią ze strony sklepu. Dla konsumentów ogromne znaczenie ma sposób rozwiązania problemu. Jeśli e-sprzedawca wyjaśni trudną sytuację z klientem i zaproponuje korzystne rozwiązanie, wówczas może liczyć na przychylność innych konsumentów – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Od momentu założenia firmy w 1999 w Kolonii certyfikaty Trusted Shops uzyskało ponad 19 000 sklepów internetowych. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia szczegółowe kryteria, takie jak wypłacalność, przejrzystość cen, obsługa klienta oraz ochrona danych. Do sklepów certyfikowanych przez Trusted Shops należą takie znane firmy jak 5.10.15, Meble Abra, EuroFlorist, Neo24.pl, Cyfrowe.pl i wiele innych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 966) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.