Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy najbardziej cenią piwa z małych browarów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 09:59
Polacy najbardziej cenią piwa z małych browarów
Polacy cenią piwa z małych browarów za wysoką jakość i dobry smak. fot. shutterstock

Polacy na świecie mogą chwalić się wiedzą i doświadczeniem, w szczególności jeśli chodzi o produkcję piwa. Polscy konsumenci szczególnie cenią piwa pochodzące z małych browarów za ich wysoką jakość i dobry smak - to wnioski z raportu "Moda na polskość" przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos.

Jak wskazują autorzy badania polska tradycja związana jest z alkoholem, przede wszystkim wódką, piwem, domowym bimbrem i nalewkami.

Według ankietowanych Polacy na świecie mogą chwalić się wiedzą i doświadczeniem, w szczególności jeśli chodzi o produkcję piwa. "Carlsberg powinien się uczyć od naszych małych browarów, jak robi się prawdziwe piwa" - to jedna z opinii, które padły w ankiecie.

Zdaniem badanych znane wódki takich marek jak: Żubrówka, Pan Tadeusz, J. A. Baczewski. Chopin i Wyborowa budzą wątpliwości czy są lub nie są polskie.

Polacy cenią za to piwa z małych browarów, np. Ciechan, Giewonciak, Żywe, Grodziskie, Lwówek za wysoką jakość i dobry smak. Ankietowanym z trudem przychodziło odtworzenie nazw piw rzemieślniczych. Były one rozpoznawane po tym, że "nawiązują do polskich nazw lub miast i mają małe buteleczki."

50 proc. ankietowanych przyznało, że kupuje produkty regionalne częściej niż kilka lat temu. Tylko 6 proc. sięga po nie rzadziej.

Według uczestników badania polska żywność cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Zdecydowana większość Polaków uważa ją za smaczniejszą (89 proc.) i zdrowszą (87 proc.) niż zagraniczna. Wskaźniki te zmieniły się nieznacznie w porównaniu z 2012 rokiem, kiedy wynosiły po 88 proc. Co więcej, 61 proc. Polaków deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić za dobrą polską kuchnię więcej niż za najlepsze zagraniczne dania.

W podsumowaniu raportu autorzy wskazują, że "moda na polskość" najsilniej przejawia się wśród osób które czują, że polska tożsamość jest zagrożona. Przedstawiciele tej grupy częściej niż inni sprawdzają czy produkt został wykonany w Polsce, wspierają polską gospodarkę poprzez kupowanie produktów wyprodukowanych w Polsce, chętnie używaliby aplikacji służącej do sprawdzania czy marka jest produkowana w Polsce, są skłonni zapłacić więcej za polski produkt niż za zagraniczny, a także nie podoba im się, gdy polskie marki przyjmują zagraniczne nazwy.

Dane w raporcie pochodzą z Badania Omnibus przeprowadzonego w marcu 2016 na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat+, N=1008.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jepiwczan 30-08-2016, 14:52:
UJOWy art ,takie piwa wylewam do kranu
  • Zenek 30-08-2016, 13:28:
Browar Giewonciak. Brawo redakcja!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH