REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy wydają coraz więcej na przetwory owocowo-warzywne. Wartość rynku sięga 733 mln zł

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2016, 11:01
Polacy wydają coraz więcej na przetwory owocowo-warzywne. Wartość rynku sięga 733 mln zł
fot. shutterstock

- Rynek przetworów owocowo-warzywnych zanotował umiarkowany wzrost w 2015 r., który zawdzięcza przede wszystkim większej popularności sałatek i dań mrożonych w koszyku zakupowym konsumenta. Liczba graczy nie zmieniła się znacząco, choć zauważalna jest ich zwiększona aktywność polegająca na wprowadzaniu innowacji i nowych wariantów smakowych. Zauważalna jest również silniejsza pozycja marek własnych sieci handlowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Skubisz, specjalista ds. obsługi klienta, dział współpracy z producentami, Nielsen.

REKLAMA

- Polscy konsumenci prowadzą intensywny tryb życia i są coraz bardziej świadomi tego, co kupują i jedzą. Z powodu ciągłego braku czasu, który mogliby przeznaczyć na przygotowanie własnych posiłków w domu, szukają zdrowych, gotowych, ale i szybkich rozwiązań żywieniowych. Co więcej, według badań nastrojów konsumenckich prowadzonych przez Nielsena, statystyczny Polak jako swoją największą obawę wskazuje zdrowie - mówi Rafał Skubisz.

Oba te zjawiska starają się wykorzystać producenci zarówno rynku przetworów owocowo-warzywnych, jak i branży sokowej w kampaniach marketingowych podkreślając walory spożywcze swoich produktów, a także ich łatwość i szybkość przygotowania.

- Definiując rynek przetworów owocowo-warzywnych skoncentrujemy się na takich kategoriach jak: dania gotowe, dżemy, sałatki i dania mrożone. Na podstawie danych pochodzących z Panelu Handlu Detalicznego Nielsena dowiadujemy się, że rynek przetworów owocowo-warzywnych wzrósł w 2015 r. o 3,7 proc. osiągając wartość 733 mln zł - mówi Rafał Skubisz.

Już od kilku lat w Polsce kanał dyskontów nie tylko zwiększa swoją liczbę sklepów, ale również zwiększa swoją wagę pod względem wartościowym w całym koszyku FMCG. Widać to dokładnie w branży przetworów owocowo-warzywnych, która najszybciej rozwija się w dyskontach. - W 2015 r. kanał ten stał się już najważniejszym kanałem dystrybucyjnym dla tej grupy produktów. Warto również podkreślić, że, sklepy małoformatowe (tj. do 300 mkw), pomimo niższej sprzedaży niż w dyskontach, wciąż odpowiadają za co czwartą złotówkę wydaną na produkty owocowo-warzywne - dodaje ekspert Nielsena.

Niemal co drugi produkt z grupy przetworów owocowo-warzywnych pochodzi z kategorii dżemów. Spadek sprzedaży tej kategorii w sklepach małoformatowych a także hiper- i supermarketach został w pełni zrekompensowany wzrostem sprzedaży w dyskontach. Spowodowało to, że kategoria w minionym roku była stabilna. Wciąż najpopularniejszym smakiem dżemu jest truskawkowy, a w dalszej kolejności wiśniowy. Polscy konsumenci prowadzący intensywny tryb życia, coraz częściej decydują się na zakup dań mrożonych i sałatek chcąc jednocześnie zdrowo się odżywiać.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH