Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy producenci w Hiszpanii mogą wykorzystać fakt rosnącej popularności marek własnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2016, 10:09
Polscy producenci w Hiszpanii mogą wykorzystać fakt rosnącej popularności marek własnych
W Hiszpanii rośnie popularność marek własnych sieci handlowych wśród produktów spożywczych fot. Shutterstock

Polscy producenci produktów spożywczych i eksporterzy, którzy chcą mocniej zaistnieć na rynku hiszpańskim mogą wykorzystać m.in. fakt, że w Hiszpanii rośnie popularność marek własnych sieci handlowych wśród produktów spożywczych.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie wskazuje, że Hiszpania, podobnie jak wiele innych krajów np. Francja, Wielka Brytania, czy Niemcy, poddaje się coraz bardziej procesowi przejmowania rynku przez marki własne sieci handlowych.

Proces jest coraz silniejszy i stanowi problem dla producentów artykułów spożywczych skupiających się na sprzedaży pod marką producenta, ze względu na silną konkurencję cenową i częste zjawisko braku odróżniania przez konsumentów produktów występujących pod marką producenta i produktów sprzedawanych pod marką sieci handlowej.

Sieciom handlowym udaje się przekonać klientów do jakości produktów oferowanych pod marką własną i w ten sposób przejmować coraz większą część rynku.

Z badania firmy Nielsen wynika, że lojalność wobec marek różni się wyraźnie w zależności od segmentu branży spożywczej. Konsumenci hiszpańscy zapytani o kategorie produktów, w przypadku których są przywiązani do konkretnych marek, wskazują przede wszystkim na napoje, mleko i kawę (ok. 50 proc. konsumentów deklaruje kupowanie produktów konkretnej marki w tych kategoriach).

Wysoki poziom przywiązania do marki obecny był też w przypadku jogurtów i płatków śniadaniowych. Z kolei najniższy poziom lojalności wskazywano w takich kategoriach jak: mrożonki, przyprawy, zupy i kostki rosołowe oraz słone przekąski.

Hiszpania, według danych KPMG, jest drugim - po Wielkiej Brytanii - krajem w Europie pod względem konsumpcji produktów marek własnych sieci handlowych. W ostatnich latach ten segment rynku hiszpańskiego odnotowuje ogromny wzrost. Obecnie produkty sygnowane markami własnymi sieci handlowych stanowią pod względem wartości 33,9 proc. zakupów hiszpańskich rodzin. Taki stan rzeczy wynika z relatywnie niskich cen tej kategorii produktów i koncentracji konsumentów na kryterium cenowym w obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarki Hiszpanii, gdzie siła nabywcza konsumentów spada. W konsekwencji marki sieci handlowych zyskują na atrakcyjności i poszerza się krąg ich nabywców.

Badania firmy Grayling pokazują, że aż 89 proc. ankietowanych deklaruje kupowanie produktów opatrzonych markami sieci handlowych. Dla 93 proc. nabywców głównym motywem zakupów marek własnych jest niska cena.  Z kolei 70 proc. badanych podziela przekonanie, iż jakość produktów marek własnych sieci handlowych jest porównywalna lub lepsza od jakości produktów sygnowanych tradycyjnymi markami.

Według firmy Grayling produkty spożywcze są tą kategorią, w której marki własne cieszą się największą popularnością – 94 proc. konsumentów kupuje produkty marek własnych tej kategorii. Niemal 65 proc. konserw i ponad połowa oliwy i olejów na rynku hiszpańskim sprzedawana jest pod marką sieci handlowych.

W segmencie marek własnych sieci handlowych dominują największe podmioty na rynku: Mercadona (sieć o marginalnym udziale marek producenckich), Dia, Carrefour, Eroski czy Alcampo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH