Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska i Czechy to najatrakcyjniejsze rynki handlu detalicznego w Europie (raport)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2018, 12:20
Polska i Czechy to najatrakcyjniejsze rynki handlu detalicznego w Europie (raport)
Fot. shutterstock

Union Investment opublikował kolejną edycję indeksu atrakcyjności inwestycyjnej nieruchomości handlowych (Global Retail Attractiveness Index) dla 17 kluczowych rynków na świecie. Wynika z niego, że Polska i Czechy są najatrakcyjniejszymi rynkami handlu detalicznego w Europie.

Dobre nastroje zarówno wśród konsumentów, jak i przedsiębiorców podtrzymywały dobrą, bądź bardzo dobrą kondycję handlu detalicznego w II kwartale 2018 roku. Ciągły dynamiczny wzrost gospodarczy stwarza zróżnicowane i intratne okazje inwestycyjne na wielu rynkach. Jednocześnie krajobraz inwestycyjny na rynku nieruchomości handlowych stopniowo się przekształca. Przykładem zwiększenie dystansu pomiędzy przyjaznymi inwestorom rynkami o solidnych podstawach i rynkami, gdzie pierwsze sygnały ostrzegawcze pojawiły się już dwa lata temu - podaje Union Investment.

Aktualny wskaźnik Global Retail Attractiveness Index (GRAI) autorstwa Union Investment za II kwartał 2018 r. pokazuje, że w Europie różnica pomiędzy rynkami osiągającymi najlepsze wyniki a tymi najsłabszymi wynosi około 20 punktów. Porównując to do danych z poprzedniej edycji (IV kwartał 2017), ta przepaść się powiększa. 

Analiza GRAI wskazuje, że najatrakcyjniejszymi rynkami europejskimi w II kwartale są Polska i Czechy, a za nimi dwa kraje, które poważnie ucierpiały na skutek ostatniego kryzysu finansowego – Irlandia i Portugalia. Ponadto, w pierwszej piątce wciąż utrzymują się Niemcy. Spośród tych pięciu krajów, tylko dwa poprawiły wartość swojego indeksu rok do roku: Czechy (+5 punktów) i Polska (+4 punkty). Nasz kraj w IV kwartale 2017 roku był najwyżej oceniany w rankingu Union Investment. 

GRAI 1.jpg

Największe straty dotknęły silnych graczy z serca Europy – Niemcy i Francję – które tracą po siedem punktów. Podczas gdy spadek we Francji wynikał głównie z inflacji, Niemcy borykały się ze słabymi wynikami sprzedaży detalicznej. Kolejna zmiana w ciągu ostatniego półrocza obejmuje trzy najniższe miejsca w rankingu UE, które zajmują teraz Francja, Wielka Brytania i Belgia. Ten ostatni kraj  jest jedynym w bieżącym indeksie, który spadł poniżej poziomu 100 punktów (99 punktów). Odpowiadają za to przede wszystkim gorsze niż przeciętne nastroje wśród belgijskich przedsiębiorców z branży handlowej oraz słaby wzrost sprzedaży detalicznej - informuje Union Investment.

Cieszący się relatywnie stabilnym wzrostem indeks 12 europejskich rynków utracił ostatnio impet tracąc 3 punkty. Ta umiarkowana korekta wnikała głównie z braku wzrostu sprzedaży detalicznej (podindeks: -12 punktów), i dotknęła wszystkie 12 badanych rynków. Największe straty, w ramach tych podindeksów odnotowały Austria (-25 punktów), Portugalia (-22) i Niemcy (-17).

Indeks GRAI (Global Retail Attractiveness Index) firmy Union Investment mierzy atrakcyjność rynków handlu detalicznego w 17 krajach Europy, Ameryki Północnej i regionu Azji i Pacyfiku. Wartość indeksu na poziomie 100 punktów oznacza wynik neutralny. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.