REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska nazwa wystarcza żeby marka była traktowana przez konsumentów jak rodzima

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2016, 15:05
Polska nazwa wystarcza żeby marka była traktowana przez konsumentów jak rodzima
fot. shutterstock

Żywiec Zdrój, Roleski, Koral, Żubrówka - to marki produktów spożywczych rozpoznawane przez ponad 80 procent Polaków jako polskie. Wyjątkiem od tej zasady jest Biedronka. Za polską sieć uważa ją jedynie 26 procent ankietowanych - wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" opracowanego przez agencję badania rynku i opinii Open Research.

REKLAMA

Jako polską markę konsumenci najczęściej wskazywali PKO BP, który z wynikiem 87 procent wskazań zajął pierwsze miejsce. Ponad 3/4 Polaków do polskich marek zaliczyło także Wyborową, Bakomę, Hortex, Winiary, Pudliszki i Lubellę.

Na drugim biegunie znalazły się takie marki jak Mokate i Danone. Za polskie uznała je mniej niż 1/3 ankietowanych.

Wśród sieci handlowych jako polskie postrzegane są w największym stopniu Stokrotka i Delikatesy Centrum (81 procent). Dobry wynik zanotowały także sieć Lewiatan (69 proc.), Delikatesy Alma (67 proc.) i Żabka (65 proc.). 

Autorzy raportu zwracają uwagę na przypadek Biedronki. Mimo polsko brzmiącej nazwy, aż 74 proc. badanych wskazuje na jej zagraniczne pochodzenie, na co wpływ może mieć szeroki rozgłos wokół sieci.

Za niepolskie ankietowani uznali także takie sieci handlowe, jak Makro (74 proc.) i Lidl (91 procent).

Analitycy Open Research wskazują, że nie istnieje jeden spójny symbol lub hasło identyfikujące polskie produkty. Spośród spotykanych oznaczeń najbardziej zachęca do zakupu hasło „Produkt polski” (41 proc.), w drugiej kolejności „Made in Poland” wraz z „Jestem z Polski” (po 33 procent).

Najmłodszą generację Polaków (do 24 lat) najbardziej zachęca hasło „Jestem z Polski”, natomiast godło „Teraz Polska” jest przekonującym do zakupu komunikatem dla osób powyżej 35 roku życia.

Badanie przeprowadzono on-line na próbie 803 Polaków w dniach 14-15 marca 2016 r. W ankiecie wzięli udział kobiety i mężczyźni w wieku od 15 do 59 lat. Respondenci to reprezentanci zarówno wsi, małych, średnich jak i dużych miast. Dochody badanej grupy oscylują wokół 2500 zł netto miesięcznie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Angelo de la Fransisca Gimenez 29-04-2016, 11:01:
No ale przecież tekst typu "jestem z Polski" lub "wyprodukowano w Polsce" wcale nie musi oznaczać, że zrobiła to polska firma...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH