REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ponad 55 proc. polskich gospodarstw kupuje wino; hipermarkety tracą udział

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2016, 13:04
Ponad 55 proc. polskich gospodarstw kupuje wino; hipermarkety tracą udział
Hipermarkety tracą udziały w dystrybucji kategorii wina. fot. Shutterstock

W 2015 roku polski rynek win gronowych odnotował wzrost zarówno w liczbie nabywców, jak i kupowanym przez gospodarstwa domowe wolumenie kategorii. Ponad 55 proc. gospodarstw domowych w Polsce kupuje wino – wynika z raportu instytutu GfK. Hipermarkety tracą udziały w dystrybucji tej kategorii.

REKLAMA

Instytut GfK analizował kategorię obejmującą zakupy win gronowych, które przeznaczone są do spożycia w domu.

Według GfK w 2015 roku 55,6 proc. polskich gospodarstw zakupiło przynajmniej raz produkt z tej kategorii wobec 54,9 proc. w 2014 r. W ujęciu wartościowym analizowana kategoria wzrosła o 2,7 proc.

Dla porównania w 2013 roku 56 proc. gospodarstw kupiło wino przynajmniej raz w roku, w 2012 roku było to 55,4 proc., zaś w 2011 roku – 50,5 proc.

Polacy kupują wino przeciętnie pięć razy w roku, a podczas pojedynczej wizyty w sklepie sięgają po około 1,1 l tego alkoholu, wydając średnio 18,20 złotych. 67 proc. kupujących tę kategorię powtarza przynajmniej raz jej zakup w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, obecnie najważniejszym kanałem (w ujęciu wartościowym), w którym gospodarstwa domowe zaopatrują się w wino, są sklepy dyskontowe - 39 proc. wartości wszystkich zakupów win gronowych przypada na ten kanał.

Hipermarkety tracą udziały w dystrybucji kategorii i posiadają w niej obecnie 24 proc. Kolejny kanał to supermarkety, które odpowiadają za 17 proc. rynku dystrybucji kategorii, ale w porównaniu z hipermarketami, ich udziały wzrosły rok do roku.

W całości sprzedaży pod względem wolumenowym w 2015 roku zakupy wina czerwonego stanowił 56 proc., 33 proc. to zakupy wina białego, zaś pozostałe 11 proc. wina różowego. Największy wzrost zakupów w stosunku do poprzedniego roku zanotowała kategoria win białych.

Analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie. Instytut GfK jest źródłem informacji o rynku i konsumentach. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH