Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-04-2016, 13:09
Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?
Nowości w ofercie lodowych gigantów; fot. shutterstock.com

Lody funkcjonalne, sygnowane znanymi markami z innych branż spożywczych, lody jogurtowe, albo nawet bezlaktozowe – to nowe trendy na rynku, które opanują Polskę w nadchodzącym sezonie. Producenci lodów szykują się na ostry pojedynek o podniebienia smakoszy.

Algida (Unilever), Koral, Nestle Scholler, Zielona Budka, Grycan – to główne marki, które będą rywalizować w tym sezonie o konsumentów lodów. Szczególnie, że Grycan zapowiada rozwój na rynku lodów impulsowych.

Jest się o co bić, ponieważ krajowy rynek wciąż czeka na impuls do rozwoju. Polacy konsumują mało lodów, spożycie jest na poziomie około 4 litrów na głowę. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych to ponad 20 l, a w zimnej Szwecji około 12 l. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy, ale producenci chcą to zmienić, dlatego eksperymentują z produktami, licząc na sukces.

Świeżym trendem na rynku lodów, który rozwijany jest od poprzedniego sezonu jest crossing. Chodzi to o mariaże znanych marek oraz ich łączenie i przenikanie się kategorii. Prekursorem tego typu praktyk są lody Nestle Scholler, które - tworząc nowe produkty - korzystają z innych brandów grupy Nestle, takich jak: Princessa, Nesquik, Lion, KitKat oraz Nestea.

Podobne rozwiązania praktykowane są już w Europie Zachodniej. I tak np. Perfetti Van Melle współpracuje z firmą Unilever w zakresie wprowadzenia na rynek pakowanych pojedynczo lodów pod hiszpańską marką lizaków Chupa Chups. Nie wiadomo kiedy pomysł ten zostanie zaszczepiony na rynek polski.

Dobrym przykładem w Polsce są natomiast lody sygnowane markami słodyczy Mondelez – Milka, Oreo, Daim i Toblerone od Zielonej Budki. Są to lody zarówno na patyku, jak i w rożku, kubeczkach oraz w opakowaniach familijnych.

Podobnym przykładem są lody Łaciate (marka mleka Mlekpolu), które wprowadził na rynek Koral. Najpierw były to lody śmietankowo-czekoladowe oraz śmietankowe o smaku cukierków „Krówka” w wersji na patyku oraz w opakowaniu familijnym 1 l, a w tym sezonie rozszerzono ofertę o wariant w rożku i w waflu. Koral wprowadził także na rynek lody sygnowane marką Oshee. Są to sorbetowe lody z witaminami i minerałami w dwóch wersjach smakowych – pomarańczowe oraz truskawkowe.

Ten ostatni przykład pokazuje, że producenci lodów podążają za trendami prozdrowotnymi. Dlatego powodzeniem będą cieszyć się w najbliższym czasie również lody jogurtowe czy bezlaktozowe.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • facebook.com/WhoopyWhey/ 03-05-2016, 19:03:
Produktem wpisującym się w trend innowacji lodowych jest marka pierwszych w Polsce Lodów Proteinowych - Whoopy Whey.

Lody są niskotłuszczowe a także bez dodatku cukru. Każda porcja lodów zawiera sekretną broń - izolat białka serwatkowego. Białko to fantastyczny składnik, który może nam pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej i uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki fit.

Whoopy Whey - Lody bez wyrzeczeń
  • bilans ujemny 15-04-2016, 09:17:
Innowacje produktowe kojarzą mi się tylko ze spadkiem jakości podstawowych produktów np. Grycan odkąd poszerza ofertę zapomina o smaku i jakości jedno- czy dwu-składnikowych swoich lodów. Koszty B+R chyba są - przy zachowaniu poziomu cen - pokrywane obniżeniem jakości i oby nie było tak jak z piwem. Poza tym multibrandy spożywcze często zabijają się same po spadku jakości i zbytnim przesadzeniu w poszerzaniu produktowym. Znów marketingowe działania i wpompowanie nowych smaków w efekcie końcowym tylko hamuje sprzedaż poprzez obniżenie jakości surowców do produktów.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH