Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci muszą wykazać dużą kreatywność w segmencie produktów dla dzieci

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2016, 11:22
Producenci muszą wykazać dużą kreatywność w segmencie produktów dla dzieci
Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych fot. Shutterstock

Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych, a producenci muszą wykazywać się dużą kreatywnością w segmencie produktów dla dzieci – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk sektora żywności i napojów z firmy analitycznej Mintel.

Producenci powszechnie stosują różnego typu innowacje dotyczące smaków, projektów opakowań oraz kształtów po to, by przyciągnąć uwagę młodszych konsumentów.

- Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych, poczynając od wyrobów mlecznych, napojów owocowych, słodyczy czekoladowych, przekąsek, wyrobów piekarniczych, płatków śniadaniowych, a kończąc na przemyśle cukierniczym oraz gumach do żucia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk sektora żywności i napojów z firmy analitycznej Mintel.

- Najbardziej powszechne strategie wykorzystywane podczas wprowadzania na rynek nowych produktów przeznaczonych dla dzieci obejmują projektowanie zabawnych i kolorowych opakowań, często przedstawiających postacie ze znanych bajek lub fikcyjnych bohaterów; nowe, ekscytujące smaki oraz kształty produktów - dodaje.

- Producenci muszą się wykazywać niemałą kreatywnością, ponieważ dzieci to wymagający konsumenci, otwarci na zmiany i innowacje – mówi również analityk Mintela.

Producenci muszą jednak spieszyć się z pomysłami i jak najlepiej wykorzystać ten rynek teraz, bo polskie społeczeństwo coraz bardziej starzeje się i za kilkanaście lat rynek małego konsumenta zacznie się kurczyć.  

Polska jest bowiem najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej. Do 2035 roku osoby w wieku 65 lat i więcej będą stanowić około jednej czwartej ludności naszego kraju.

Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji naszego kraju maleje nieprzerwanie od lat 90-tych ubiegłego wieku. W latach 1980-1990 dzieci i młodzież do 17 lat stanowiły prawie 30 proc. społeczeństwa; na początku tego wieku - już tylko niecałe 25 proc. Z danych GUS na koniec 2014 roku wynika, że ponad 18 proc. Polaków (6 mln 943 tys.) to dzieci i młodzież do 17. roku życia.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH