Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2016, 13:49
Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze
Producenci napojów i żywności dla dzieci powinni umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi fot. Shutterstock

Producenci napojów oraz żywności poszukujący sposobów na przyciągnięcie uwagi zarówno dzieci, jak i ich rodziców, powinni potrafić umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy analitycznej Mintel.

Bazując na danych z Globalnej Bazy Nowych Produktów (Global New Products Database – GNPD) firmy Mintel, oświadczenie „przeznaczony dla dzieci” było jednym z pięciu najpopularniejszych oświadczeń stosowanych na opakowaniach nowości spożywczych w Polsce w ostatnim okresie, gdyż pojawiło się ono na 5 proc. takich produktów wprowadzonych na rynek w latach 2013-2015.

Liczba innowacji skierowanych do dzieci rośnie ze względu na ogromny potencjał dostrzegany przez producentów w tym sektorze. Co więcej, polscy rodzice udowodnili, że niechętnie obniżają wydatki na dzieci, nawet w obliczu trudniejszej sytuacji ekonomicznej.

Honorata Jarocka wskazuje też, że pośród interesujących produktów niedawno wprowadzonych na rynek i skierowanych do dzieci wyróżniały się funkcjonalne nektary Hortex Leon w kartonikach 200 ml z wygodną zakrętką (mocne kości, rozwój, odporność) oraz kabanosy drobiowe Tarczyński Gryzzale (100 proc. mięsa drobiowego, bez glutaminianów i sztucznych barwników, obniżona zawartość soli i tłuszczu).

- Oba wdrożenia wyróżniają się ciekawą grafiką – dodatkowo oferowane są w wygodnych opakowaniach typu on-the-go, idealnych do konsumpcji poza domem. Zwracającym uwagę produktem są również parówki jogurtowe dla dzieci wprowadzone przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego JBB – wzbogacone jogurtem i dodatkowo bezglutenowe, promowane jako „źródło białka na każdy dzień” – ocenia Honorata Jarocka.

- Ciekawą decyzją było również rozszerzenie asortymentu pod marką Kubuś przez Maspex o nowe ciasteczka Kubuś Co Nieco dostępne w sieci Biedronka: Ciasteczka Maślane w kształcie zwierzątek, Herbatniki Maślane – prostokątne oraz Mleczna Choco – tabliczki zbożowe z czekoladą (8 zbóż, źródło witamin i błonnika), a także owocowe koktajle – dodaje analityk firmy Mintel.

- W kategorii żywności dla małych dzieci, inspirującym rozwiązaniem było wprowadzenie przez Nestlé dwóch owocowo-warzywnych smaków w linii soków Bobo Frut: Dyniek (mieszanka winogron, pomidorów, dyni i marchewek) oraz Pomidorek (mieszanka pomidorów, winogron oraz marchewek). Dzięki takiemu rozwiązaniu, wzbogacony został profil odżywczy soków, a także zbudowano nową wartość dodaną, aby wyróżnić się od konkurencji – mówi również Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.