Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2016, 13:49
Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze
Producenci napojów i żywności dla dzieci powinni umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi fot. Shutterstock

Producenci napojów oraz żywności poszukujący sposobów na przyciągnięcie uwagi zarówno dzieci, jak i ich rodziców, powinni potrafić umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy analitycznej Mintel.

Bazując na danych z Globalnej Bazy Nowych Produktów (Global New Products Database – GNPD) firmy Mintel, oświadczenie „przeznaczony dla dzieci” było jednym z pięciu najpopularniejszych oświadczeń stosowanych na opakowaniach nowości spożywczych w Polsce w ostatnim okresie, gdyż pojawiło się ono na 5 proc. takich produktów wprowadzonych na rynek w latach 2013-2015.

Liczba innowacji skierowanych do dzieci rośnie ze względu na ogromny potencjał dostrzegany przez producentów w tym sektorze. Co więcej, polscy rodzice udowodnili, że niechętnie obniżają wydatki na dzieci, nawet w obliczu trudniejszej sytuacji ekonomicznej.

Honorata Jarocka wskazuje też, że pośród interesujących produktów niedawno wprowadzonych na rynek i skierowanych do dzieci wyróżniały się funkcjonalne nektary Hortex Leon w kartonikach 200 ml z wygodną zakrętką (mocne kości, rozwój, odporność) oraz kabanosy drobiowe Tarczyński Gryzzale (100 proc. mięsa drobiowego, bez glutaminianów i sztucznych barwników, obniżona zawartość soli i tłuszczu).

- Oba wdrożenia wyróżniają się ciekawą grafiką – dodatkowo oferowane są w wygodnych opakowaniach typu on-the-go, idealnych do konsumpcji poza domem. Zwracającym uwagę produktem są również parówki jogurtowe dla dzieci wprowadzone przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego JBB – wzbogacone jogurtem i dodatkowo bezglutenowe, promowane jako „źródło białka na każdy dzień” – ocenia Honorata Jarocka.

- Ciekawą decyzją było również rozszerzenie asortymentu pod marką Kubuś przez Maspex o nowe ciasteczka Kubuś Co Nieco dostępne w sieci Biedronka: Ciasteczka Maślane w kształcie zwierzątek, Herbatniki Maślane – prostokątne oraz Mleczna Choco – tabliczki zbożowe z czekoladą (8 zbóż, źródło witamin i błonnika), a także owocowe koktajle – dodaje analityk firmy Mintel.

- W kategorii żywności dla małych dzieci, inspirującym rozwiązaniem było wprowadzenie przez Nestlé dwóch owocowo-warzywnych smaków w linii soków Bobo Frut: Dyniek (mieszanka winogron, pomidorów, dyni i marchewek) oraz Pomidorek (mieszanka pomidorów, winogron oraz marchewek). Dzięki takiemu rozwiązaniu, wzbogacony został profil odżywczy soków, a także zbudowano nową wartość dodaną, aby wyróżnić się od konkurencji – mówi również Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH