REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2016, 13:49
Produkty żywnościowe dla dzieci powinny łączyć zabawę, zdrowie i wartości odżywcze
Producenci napojów i żywności dla dzieci powinni umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi fot. Shutterstock

Producenci napojów oraz żywności poszukujący sposobów na przyciągnięcie uwagi zarówno dzieci, jak i ich rodziców, powinni potrafić umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy analitycznej Mintel.

REKLAMA

Bazując na danych z Globalnej Bazy Nowych Produktów (Global New Products Database – GNPD) firmy Mintel, oświadczenie „przeznaczony dla dzieci” było jednym z pięciu najpopularniejszych oświadczeń stosowanych na opakowaniach nowości spożywczych w Polsce w ostatnim okresie, gdyż pojawiło się ono na 5 proc. takich produktów wprowadzonych na rynek w latach 2013-2015.

Liczba innowacji skierowanych do dzieci rośnie ze względu na ogromny potencjał dostrzegany przez producentów w tym sektorze. Co więcej, polscy rodzice udowodnili, że niechętnie obniżają wydatki na dzieci, nawet w obliczu trudniejszej sytuacji ekonomicznej.

Honorata Jarocka wskazuje też, że pośród interesujących produktów niedawno wprowadzonych na rynek i skierowanych do dzieci wyróżniały się funkcjonalne nektary Hortex Leon w kartonikach 200 ml z wygodną zakrętką (mocne kości, rozwój, odporność) oraz kabanosy drobiowe Tarczyński Gryzzale (100 proc. mięsa drobiowego, bez glutaminianów i sztucznych barwników, obniżona zawartość soli i tłuszczu).

- Oba wdrożenia wyróżniają się ciekawą grafiką – dodatkowo oferowane są w wygodnych opakowaniach typu on-the-go, idealnych do konsumpcji poza domem. Zwracającym uwagę produktem są również parówki jogurtowe dla dzieci wprowadzone przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego JBB – wzbogacone jogurtem i dodatkowo bezglutenowe, promowane jako „źródło białka na każdy dzień” – ocenia Honorata Jarocka.

- Ciekawą decyzją było również rozszerzenie asortymentu pod marką Kubuś przez Maspex o nowe ciasteczka Kubuś Co Nieco dostępne w sieci Biedronka: Ciasteczka Maślane w kształcie zwierzątek, Herbatniki Maślane – prostokątne oraz Mleczna Choco – tabliczki zbożowe z czekoladą (8 zbóż, źródło witamin i błonnika), a także owocowe koktajle – dodaje analityk firmy Mintel.

- W kategorii żywności dla małych dzieci, inspirującym rozwiązaniem było wprowadzenie przez Nestlé dwóch owocowo-warzywnych smaków w linii soków Bobo Frut: Dyniek (mieszanka winogron, pomidorów, dyni i marchewek) oraz Pomidorek (mieszanka pomidorów, winogron oraz marchewek). Dzięki takiemu rozwiązaniu, wzbogacony został profil odżywczy soków, a także zbudowano nową wartość dodaną, aby wyróżnić się od konkurencji – mówi również Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH