Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość rynku słodyczy to premiumizacja, produkty rzemieślnicze, zdrowe i unikatowe

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 15:49
Przyszłość rynku słodyczy to premiumizacja, produkty rzemieślnicze, zdrowe i unikatowe
fot. Shutterstock

Na rynku słodyczy w Polsce, podobnie jak na rynku globalnym, można spodziewać się m.in. dalszego wzrostu premiumizacji, wzrostu zainteresowania niszowymi słodyczami rzemieślniczymi, słodyczami prozdrowotnymi oraz unikalnymi smakami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy Mintel.

- Patrząc na rynek globalny istotnym trendem w segmencie słodyczy czekoladowych jest rosnąca premiumizacja, również ze strony marek własnych. Mówimy tutaj zarówno o podkreślaniu wysokiej zawartości kakao, jak również komunikowaniu pochodzenia ziaren kakao – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel.

- Widoczna jest również wzrastająca rola pozycjonowania rzemieślniczego – np. produkty typu ‘craft/hand-made’, produkowane na małą skalę.  Równie ciekawe w skali globalnej jest eksperymentowanie z konceptem ‘dark milk’ – jest to swoisty kompromis pomiędzy mleczną i gorzką czekoladą – przykładem jest czekolada Friis Holm Dark Milk Chocolate 55 proc. z Danii, jednak oczywiście jest to nadal niszowa koncepcja - dodaje.

- Marki chętnie eksperymentują także z unikalnymi smakami, np. łącząc z pozoru niepasujące do siebie smaki w jednym produkcie. Aby wypromować czekoladę jako mniej ‘grzeszny’ smakołyk, coraz częściej wykorzystuje się również mniejsze opakowania oraz mini formaty – porcje na raz – mówi również Honorata Jarocka.

Silnie rozwijającym się trendem, także w kategorii słodyczy, jest upowszechnianie się zdrowego trybu życia i trend zdrowego odżywiania, ale konsumenci nadal sięgają po słodycze czekoladowe przede wszystkim dla przyjemności.

- Mimo rosnącego znaczenia zdrowego odżywiania, a także coraz silniejszych sygnałów, aby minimalizować ilość cukru w diecie, słodycze czekoladowe nadal cieszą się znaczną popularnością. Badania firmy Mintel wskazują, że aż 65 proc. polskich konsumentów sięga po czekoladę, aby sprawić sobie przyjemność, zaś 68 proc. - aby zaspokoić apetyt na coś słodkiego – mówi Honorata Jarocka.

- Jednakże istnieje duży potencjał, aby rozwijać dostępną ofertę ‘zdrowszych’ wariantów czekolady, aby dotrzeć do prozdrowotnie nastawionych konsumentów, szczególnie biorąc pod uwagę informację o tym, że dwóch na dziesięciu Polaków i aż czterech na dziesięciu respondentów w wieku 55+ włącza czekoladę do swojej diety, ponieważ uważa, że jest ona zdrowym dodatkiem z uwagi np. na zawartość antyoksydantów. Również połowa konsumentów sięga po czekoladę, ponieważ w ich odczuciu poprawia ona humor – dodaje analityk firmy Mintel.

Globalna Baza Nowych Produktów firmy Mintel wskazuje, że w 2015 roku najczęściej stosowanymi grupami oświadczeń na nowych produktach w kategorii słodyczy czekoladowych oraz nieczekoladowych (włączając gumy do żucia) były te związane z pozycjonowaniem, np. produkty sezonowe/edycje limitowane czy produkty premium. Odpowiadały one za stosunkowo wysoki udział we wszystkich wdrożeniach, tj. 36 proc.

Kolejną grupą były oświadczenia z grupy etycznych/środowiskowych, np. produkty przyjazne środowisku, które odpowiadały za 18 proc. udział. Następne były oświadczenia związane z demografią (np. produkty adresowane do dzieci), oświadczenia typu ‘wolne od’, np. z niską lub zerową zawartością cukru, oraz oświadczenia funkcjonalne.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.