Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rabobank: Młode pokolenie nie ufa koncernom spożywczym

  • Autor: Foodnavigator-usa.com / portalspozywczy.pl
  • Data: 28-01-2016, 15:16
Rabobank: Młode pokolenie nie ufa koncernom spożywczym
fot. shutterstock

Jak informuje Rabobank, inicjatywę na amerykańskim rynku Consumer Packaged Goods (CPG) przejmują mniejsze, bardziej innowacyjne marki, które stawiają na produkty spersonalizowane i lokalne. Szansą jest dla nich także rosnąca nieufność młodych konsumentów wobec dużych koncernów spożywczych.

10 największych producentów przetworzonej żywności straciło łącznie 4 proc. udziałów w rynku USA w ciągu ostatnich 5 lat - informuje Rabobank.

- Wschodzące marki kradną udziały w rynku ponieważ wygrywają w dziedzinie innowacyjności i rozumieją media społecznościowe. Mają także większą świadomość i potrafią wykorzystać możliwości jakie stwarza dziś rynek - stwierdził Nick Fereday, dyrektor wykonawczy Rabobanku ds. trendów na rynku żywności i konsumentów.

W opinii Feredaya najwięksi producenci żywności wciąż opierają się na przestarzałej zasadzie wytwarzania niewielkiej liczby produktów w ogromnych ilościach. Tymczasem konsumenci unikają obecnie wytworów masowej produkcji na rzecz produktów spersonalizowanych, rzemieślniczych i lokalnych.

- Niektóre firmy, takie jak Kraft Heinz, General Mills, Kellogg's czy Mondelez zorientowały się już w sytuacji na rynku. Jednak konsumenci są coraz bardziej wymagający i kapryśni. Idea, w myśl której jeden rozmiar nie jest odpowiedni dla wszystkich, to obecnie główne wyzwanie dla modelu biznesowego branży spożywczej. Elastyczność to przyszłość - dodaje Fereday.

Co zatem powinny zrobić duże firmy spożywcze? Jeśli chodzi o składniki, najwięksi producenci poczynili już znaczące kroki w kierunku ograniczenia stosowania sztucznych barwników, aromatów i konserwantów, a także stosowania jaj z chowu bezklatkowego i oznaczania produktów zawierających GMO.

Problemem jest fakt, że konsumenci, w szczególności pokolenie "millenialsów", bywają często nieufni wobec tego typu działań ze strony korporacji. - Największym błędem producentów żywności było to, że w swoim przekazie marketingowym często posługiwali się kłamstwami. Dlatego dziś, w erze multimediów jest im bardzo trudno przedostać się z przekazem do swoich grup docelowych - przyznaje Fereday.

Dzięki swojej przedsiębiorczości i kierowaniu się "misją" mniejsze marki są postrzegane przez wielu konsumentów jako bardziej autentyczne. Z drugiej strony może to spowodować, że już w 2016 roku będą one masowo przejmowane przez duże koncerny z branży FMCG.

Badająca trendy rynkowe chicagowska firma IRI opublikowała w styczniu 2016 raport "Times and trends". Analitycy zauważają, że amerykański rynek produktów CPG zmniejszył się w 2015 roku o 1,7 proc. Mimo to niektóre kategorie żywności i napojów zanotowały wzrost. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.