Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rabobank: Młode pokolenie nie ufa koncernom spożywczym

  • Autor: Foodnavigator-usa.com / portalspozywczy.pl
  • Data: 28-01-2016, 15:16
Rabobank: Młode pokolenie nie ufa koncernom spożywczym
fot. shutterstock

Jak informuje Rabobank, inicjatywę na amerykańskim rynku Consumer Packaged Goods (CPG) przejmują mniejsze, bardziej innowacyjne marki, które stawiają na produkty spersonalizowane i lokalne. Szansą jest dla nich także rosnąca nieufność młodych konsumentów wobec dużych koncernów spożywczych.

10 największych producentów przetworzonej żywności straciło łącznie 4 proc. udziałów w rynku USA w ciągu ostatnich 5 lat - informuje Rabobank.

- Wschodzące marki kradną udziały w rynku ponieważ wygrywają w dziedzinie innowacyjności i rozumieją media społecznościowe. Mają także większą świadomość i potrafią wykorzystać możliwości jakie stwarza dziś rynek - stwierdził Nick Fereday, dyrektor wykonawczy Rabobanku ds. trendów na rynku żywności i konsumentów.

W opinii Feredaya najwięksi producenci żywności wciąż opierają się na przestarzałej zasadzie wytwarzania niewielkiej liczby produktów w ogromnych ilościach. Tymczasem konsumenci unikają obecnie wytworów masowej produkcji na rzecz produktów spersonalizowanych, rzemieślniczych i lokalnych.

- Niektóre firmy, takie jak Kraft Heinz, General Mills, Kellogg's czy Mondelez zorientowały się już w sytuacji na rynku. Jednak konsumenci są coraz bardziej wymagający i kapryśni. Idea, w myśl której jeden rozmiar nie jest odpowiedni dla wszystkich, to obecnie główne wyzwanie dla modelu biznesowego branży spożywczej. Elastyczność to przyszłość - dodaje Fereday.

Co zatem powinny zrobić duże firmy spożywcze? Jeśli chodzi o składniki, najwięksi producenci poczynili już znaczące kroki w kierunku ograniczenia stosowania sztucznych barwników, aromatów i konserwantów, a także stosowania jaj z chowu bezklatkowego i oznaczania produktów zawierających GMO.

Problemem jest fakt, że konsumenci, w szczególności pokolenie "millenialsów", bywają często nieufni wobec tego typu działań ze strony korporacji. - Największym błędem producentów żywności było to, że w swoim przekazie marketingowym często posługiwali się kłamstwami. Dlatego dziś, w erze multimediów jest im bardzo trudno przedostać się z przekazem do swoich grup docelowych - przyznaje Fereday.

Dzięki swojej przedsiębiorczości i kierowaniu się "misją" mniejsze marki są postrzegane przez wielu konsumentów jako bardziej autentyczne. Z drugiej strony może to spowodować, że już w 2016 roku będą one masowo przejmowane przez duże koncerny z branży FMCG.

Badająca trendy rynkowe chicagowska firma IRI opublikowała w styczniu 2016 raport "Times and trends". Analitycy zauważają, że amerykański rynek produktów CPG zmniejszył się w 2015 roku o 1,7 proc. Mimo to niektóre kategorie żywności i napojów zanotowały wzrost. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH