Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Franczyzowe sieci spożywcze podbijają rynek w Polsce

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2012, 20:43
Raport: Franczyzowe sieci spożywcze podbijają rynek w Polsce

W 2011 roku działało ponad 42,5 tysiąca placówek franczyzowych, czyli o 5,3 tys. więcej niż rok wcześniej. Według raportu firmy doradczej PROFIT system w 2012 roku liczba oddziałów prowadzonych przez franczyzobiorców może wzrosnąć nawet do 50 tysięcy.

Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PROFIT system przedsiębiorcy chętnie korzystają ze sprawdzonych pomysłów na biznes. Najliczniej do systemów franczyzowych przystępowali niezależni właściciele sklepów spożywczych - w ubiegłym roku na licencji działało ponad 21 tys. takich placówek. Liderem, kolejny rok z rzędu w tym segmencie, jest należąca do Grupy Eurocash sieć "abc", która liczy 4,6 tys. sklepów.

W 2011 roku wzrosła również liczba systemów franczyzowych. Łącznie na rynku działało ich 746. Jak pokazuje raport o rynku franczyzy w minionym roku pojawiło się 116 nowych konceptów, jednak aż 67 zrezygnowało ze sprzedaży swojej licencji. Największa rotacja dotyczyła nowych systemów, głównie na skutek niewystarczającego doświadczenia, niesprawdzonych konceptów oraz niewłaściwie zbudowanych systemów franczyzowych.

- Poszukujący pomysłu na biznes przedsiębiorcy mają coraz lepszą wiedzę na temat franczyzy. Oczekują solidnych podstaw w postaci modelu biznesowego, podręcznika operacyjnego czy precyzyjnej umowy franczyzowej. Przed podjęciem decyzji o wyborze firmy konsultują się z franczyzobiorcami działającymi w już w sieci i porównują oferty konkurencji. Zdecydowanie bardziej ufają sprawdzonym i profesjonalnie przygotowanym systemom franczyzowym niż nowicjuszom, którzy dopiero próbują swoich sił - uważa Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.

Konkurencja i rosnące wymagania klientów skłaniają organizatorów systemów do rozszerzania własnej działalności, a coraz częściej także do nawiązywania współpracy z innymi sieciami. Współdziałanie pozwala wykorzystać siłę marki i docierać do nowych grup odbiorców. Na taką współpracę zdecydowały się McDonald`s i Carrefour otwierając pierwszą restaurację na terenie hipermarketu czy sieć myjni bezdotykowych Auto-Spa, która dzięki umowie z Tesco i Polomarket może zaoferować swoim franczyzobiorcom około 200 atrakcyjnych lokalizacji przy super- i hipermarketach obu sieci.

Czterdzieści proc. franczyzodawców zadeklarowało, że do inwestycji w ich biznes wystarczy 50 tys. zł. Ponad połowa nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Jednak jak pokazuje Raport równie dobrze radziły sobie droższe koncepty franczyzowe.

Grupa Muszkieterów, która wymaga od franczyzobiorców 500 tysięcy złotych początkowego wkładu własnego, otworzyła w ubiegłym roku 18 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W 2012 roku planuje uruchomić 32 supermarkety spożywcze Intermarché i 17 z artykułami dla domu i ogrodu Bricomarché.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH