Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Konsumenci nadal preferują zakupy w sklepach osiedlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 24-06-2013, 12:24
Raport: Konsumenci nadal preferują zakupy w sklepach osiedlowych
Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań i doradztwa CBRE

CBRE w opracowanym właśnie raporcie "Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci", zebrała opinie ponad 10 000 konsumentów z różnych krajów Europy, aby dowiedzieć się, gdzie i w jaki sposób robią zakupy. Badanie wykazało, że większość europejskich konsumentów nadal preferuje zakupy w sklepach osiedlowych i w centrach miast, raczej niż zakupy przez Internet lub w centrach handlowych położonych poza miastem. Dotyczy to nie tylko zakupów spożywczych, ale również zakupów odzieży i obuwia.

Co ciekawe, Polacy, podobnie jak mieszkańcy innych krajów środkowoeuropejskich, wybierają się po zakupy spożywcze średnio dwa razy w tygodniu, podczas gdy w Europie Zachodniej, np. w Niemczech, zakupy spożywcze robi się średnio raz w tygodniu.

Raport wykazał także, że choć zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, konsumenci nie zamierzają w nadchodzących latach radykalnie zmieniać swoich nawyków. Zdecydowana większość konsumentów potrzebuje jeszcze czasu, aby zacząć w pełni korzystać z nowych technologii i narzędzi cyfrowych, takich jak np. kody QR, czyli kwadratowe kody kreskowe.

- Raport pokazuje, że ogólnie rzecz biorąc zakupy internetowe w Europie uzupełniają zakupy w tradycyjnych sklepach, a Polska jest ciągle na dole listy krajów pod względem proporcji zwolenników zakupów internetowych - 16 proc. polskich konsumentów deklaruje zakupy odzieży i obuwia przez Internet, a na przykład w Wielkiej Brytanii Niemczech czy Szwecji jest to 70 proc. i więcej. Jednak aż 25 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że w przyszłości zamierzają kupować przez Internet „więcej" lub „zdecydowanie więcej". Kupując przez Internet, 64% europejskich konsumentów wybiera dostawę do domu (w Polsce ponad 80 proc.), ale jednocześnie aż dla 85 proc. jest ważne, aby mieli dostęp do tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć artykuły odzieżowe lub obuwie, zanim kupią je w sieci - powiedziała Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań i doradztwa CBRE.

Dwie trzecie badanych konsumentów stwierdziło, że najważniejsze czynniki decydujące o tym, gdzie wybrać się na tradycyjne zakupy, to ceny, czystość, bezpieczeństwo i łatwy dostęp, w tym możliwość zaparkowania. Oferta rozrywkowa i rekreacyjna była ważna dla co trzeciego badanego, z tym, że w młodszej grupie wiekowej ten czynnik wskazała jako ważny aż połowa badanych. Szeroki wybór sklepów, a także ich wielkość (istotna dla możliwości posiadania pełnej oferty) również znalazły się wysoko na liście priorytetów.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojsew 29-07-2013, 15:19:
Minął ponad miesiąc od tej rewelacyjnej informacji . Przez ten czas ani sklepy osiedlowe nie ożyły ani nic się nie zmieniło w preferencjach klientów. A te bajadery tej pani ciągle aktualne.
  • wojsew 12-07-2013, 15:40:
Tytuł "raportu " idiotyczny" Szkoda kasy .
To samo pod zamówienie mógłbym napisać nie wychodząc z domu.
  • Urszula 30-06-2013, 21:20:
Totalna bzdura!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH