Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie

  • Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2016, 14:50
Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie
Od kupowania żywności w sieci odstręcza najczęściej obawa o świeżość produktów i zbyt długi czas dostawy. fot. shutterstock

Mimo że stacjonarne sklepy spożywcze od dawna królują w europejskim handlu, już wkrótce może się to zmienić za sprawą pokolenia tzw. Millenialsów. To właśnie młodzi konsumenci najczęściej wybierają zakupy internetowe jako mniej stresujące i wygodniejsze, choć ich zastrzeżenia budzi często świeżość produktów czy zbyt długi czas dostawy.

Pytani przez firmę Mintel o powody dokonywania zakupów w sieci, Millenialsi wskazują m.in na aspekt braku stresu. Według badań, 36 proc. Niemców, 31 proc. Francuzów, 29 proc. Hiszpanów i 28 proc. Włochów w wieku od 16 do 24 lat uważa zakupy online za mniej stresujące niż w tradycyjnym sklepie. Co więcej, blisko jeden na trzech Niemców (30 proc.), Francuzów (29 proc.) i Polaków (27 proc.) w wieku 16 do 24 lat przyznaje, że kupując w sieci ​​łatwiej trzymać się zaplanowanego budżetu.

Jak mówi Regina Haydon, analityk firmy Mintel ds. rynku żywności i napojów, poza Wielką Brytanią rynek spożywczy on-line w Europie jest w powijakach, ale szybko rośnie.

- Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą młodych konsumentów, którzy coraz częściej preferują tę mniej stresującą i wygodniejszą formę robienia zakupów. Coraz więcej sieci detalicznych i sklepów specjalistycznych wchodzi w kanał sprzedaży internetowej, aby nie stracić kontaktu z młodym pokoleniem. Biorąc pod uwagę fakt, że łączność i dostępność odgrywają coraz większą rolę w kulturze młodzieżowej, wydaje się, że sprzedaż internetowa ma przed sobą świetlaną przyszłość – dodaje.

Badania Mintela wskazują jednak, że wiele Millenialsów na kluczowych rynkach europejskich ma wątpliwości co do jakości i świeżości produktów spożywczych dostępnych w sklepach internetowych. Zapytani o przyczyny niechęci do spożywczych e-sklepów, 51 proc. polskich i 50 proc. niemieckich konsumentów wskazało kwestię świeżości na pierwszym miejscu. Nieco mniej sceptyczni są w tym aspekcie młodzi Hiszpanie (41 proc.), Włosi (39 proc.) i Francuzi (30 proc.).

Barierą w dostępie do sklepów online jest także brak możliwości osobistego wyboru konkretnych produktów. Ta okoliczność najbardziej powstrzymuje młodych Hiszpanów (61 proc.), a w dalszej kolejności Włochów (49 proc.), Polaków (48 proc.) i Niemców (41 proc.).

Ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z zakupami online w największym stopniu odpycha oszczędnych Niemców (47 proc.). Czynnik finansowy jest mniej istotny dla młodych Hiszpanów (33 proc.), Polaków (25 proc.), Włochów (23 proc.) oraz Francuzów (19 proc.).

Dla 37 proc. młodych Niemców duży problem stanowi także konieczność oczekiwania na dostawę zakupów do domu. Ten aspekt stanowi mniejszy problem dla Polaków (21 proc.), Francuzów (19 proc.), Hiszpanów (18 proc.) oraz Włochów (16 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH