REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport PMR: Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015

  • Autor: OW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2016, 14:51
Raport PMR: Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015
Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015. Fot. shutterstock

– Na zwiększenie sprzedaży kosmetyków w dyskontach wpływa ich ogólny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich lat, oraz przede wszystkim powiększenie oferty kosmetyków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Paulina Walewska, analityk rynku detalicznego z firmy PMR.

REKLAMA

Kosmetyki kupujemy głównie w drogeriach, hipermarketach i dyskontach – wynika badania firmy PMR przygotowanego na potrzeby raportu  „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016”.

Najbardziej popularnym miejscem zakupów kosmetyków są drogerie (79 proc.). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86 proc.), niż mężczyźni (67 proc.). Kolejnym popularnym miejscem zakupu kosmetyków według respondentów są hipermarkety. Kosmetyki kupuje w nich blisko 25 proc. badanych.

Na trzecim miejscu dyskonty, które w ostatnich latach mocno poszerzyły oferty kosmetyków zarówno tych markowych jak i pod markami własnymi. W zeszłorocznej edycji dyskonty zajmowały czwarte miejsce w tym zestawieniu, a w edycji z 2014 r. dopiero siódme.

To dowodzi, że strategia wprowadzenia szerszej oferty kosmetycznej była dobrym posunięciem i przyniosła spodziewane efekty. Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015.

– Na zwiększenie sprzedaży kosmetyków w dyskontach wpływa ich ogólny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich lat, oraz przede wszystkim powiększenie oferty kosmetyków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Paulina Walewska, analityk rynku detalicznego, PMR.

Dodaje, że Biedronka w pierwszym kwartale 2015 r. rozszerzyła swoją ofertę kosmetyków o ok. 50 pozycji czołowych producentów polskich i zagranicznych (m.in. Tołpa, Bielenda, Perfecta, Eveline, Gliss Kur, Timotei, Schauma, Old Spice, Gillette) ale także kosmetyki do makijażu marki Bell. W odpowiedzi na działania konkurenta, również Lidl poszerzył asortyment kosmetyków w swoich sklepach, jednak na mniejszą skalę. Konsumenci mogą teraz podczas codziennych zakupów zaopatrzyć się również w różnorodne kosmetyki, z czego korzystają, a udział dyskontów w sprzedaży kosmetyków rośnie.

– Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków przebudowują swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii. Zyskują one odmienne niż w pozostałej części sklepu regały, oznaczenie lub oświetlenie, co ma sprzyjać spokojnej atmosferze zakupów kosmetycznych. Asortyment również jest wzbogacany, głównie o kosmetyki kolorowe i perfumy. Takie działania w ubiegłych latach zostały podjęte między innymi przez hipermarkety Carrefour i E.Leclerc – tłumaczy Paulina Walewska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH