REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport PRCH: Polska atrakcyjna dla nowych sieci handlowych

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2012, 08:39
Raport PRCH: Polska atrakcyjna dla nowych sieci handlowych
Tesco

Eksperci PRCH Retail Research Forum zwracają w raporcie za II półrocze 2011 r. uwagę na pozytywny trend i rosnące zainteresowanie międzynarodowych sieci rozwojem w Polsce. Tylko w 2011 roku zadebiutowało ponad 30 zagranicznych marek.

REKLAMA

Pod koniec grudnia 2011 roku, w Polsce funkcjonowało 368 centrów handlowych, z czego 344 miało tradycyjny format. Szacuje się, że tradycyjne centra handlowe, posiadające powierzchnię ok. 8,1 mln mkw., stanowiły 93 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Parki handlowe to 6 proc. całkowitej podaży i około 540 000 mkw., natomiast całkowita podaż centrów wyprzedażowych (ang. outlet) w Polsce wynosi około 121 300 mkw. (1 proc.).

W drugiej połowie 2011 roku, oddano do użytku ponad 368 000 mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych, czyli o 99 000 mkw. więcej niż w pierwszej połowie 2011 roku. Eksperci PRCH Retail Research Forum przewidują stabilny wzrost podaży nowoczesnej powierzchni handlowej w latach 2012-2013 na poziomie 500-600 000 mkw. rocznie. Warto zauważyć, iż pod koniec 2011 roku w budowie pozostawało ponad 740 000 mkw., z czego aż 39 proc. w miastach poniżej 100 000 mieszkańców. Eksperci przewidują, iż zainteresowanie rozwojem w mniejszych miastach, zarówno najemców, deweloperów jak i inwestorów, nie będzie malało.

Z analizy wynika, że w Polsce, w II połowie 2011r, średni indeks nowoczesnej pow. handlowej wzrósł z 219 mkw. do 229 mkw. na 1 000 mieszkańców. Dla porównania średnia europejska wyniosła ok. 240 mkw. na 1000 mieszkańców. Polska zachowuje zatem dalszy pozytywny trend w rozwoju. Analizując potencjał inwestycyjny eksperci rekomendowali inwestorom i sieciom handlowym branie pod uwagę więcej czynników określających potencjał miasta/ regionu. Dopiero szczegółowe analizy mikroekonomiczne oraz badania rynku i marketingowe, łącznie z przedmiotowym wskaźnikiem, stanowią fundament do decyzji inwestorskich.

Autorzy zwracają w Raporcie uwagę na pozytywny trend i rosnące zainteresowanie międzynarodowych sieci rozwojem w Polsce. Tylko w 2011 roku zadebiutowało ponad 30 zagranicznych marek. Najwięcej z nich należało do branży mody (36 proc.), artykułów dziecięcych (17 proc.) oraz obuwia (12 proc.). Do polskich centrów handlowych weszły także międzynarodowe sieci kawiarni oraz cukierni poszerzając tym samym dostępną ofertę handlowo-usługową.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH