REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport: Wędliny plasterkowane pod markami własnymi rozpychają się na półce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-02-2013, 18:33
Raport: Wędliny plasterkowane pod markami własnymi rozpychają się na półce
Przez ostatnie lata marka prywatna rosła w tempie co najmniej kilkukrotnie szybszym niż słynne marki producenckie

Na półkach samoobsługowych z wędlinami plasterkowanymi i paczkowanymi udział marek własnych dochodzi nawet do 30 proc. Poszczególne sieci stosują jednak różne rozwiązania - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Regis.

REKLAMA

Auchan, Real i Carrefour korzystają ze swego znaku handlowego rozciągając go również na produkty. Posiadają produkty private label pierwszej, drugiej i trzeciej generacji.

Sieć Tesco postawiła na wszystkie generacje produktów, wprowadziła już kategorię wysokiej jakości i wyższej ceny -Tesco Finest. Na półce z wędlinami paczkowanymi produktem tej marki są parówki z szynki. Oprócz tego pod marką Tesco istnieje linia Polskie Wędliny. Odrębną linię nie podpiętą pod markę Tesco są Wędliny Domowe. Zgodnie z rozwojem poszczególnych generacji Linia Polskie Wędliny graficznie nawiązuje do jednej z marek "A" jednego z największych producentów wędlin w Polsce (superbrand).

Co do stosunku jakości do ceny detalicznej, badania własne Regis potwierdzają teorię i genezę private label. Produkty tej samej jakości (wg. deklarowanych zawartości mięsa na etykiecie) pod marką własną kosztują dwukrotnie mniej od produktu superbrand w danej grupie produktowej (półka Auchan - polędwica sopocka Auchan z kciukiem o deklarowanej zawartości mięsa 70 proc. kosztuje 10,66 zł/kg a polędwica sopocka marki Morliny o tej samej deklarowanej zawartości mięsa kosztuje 21,74 zł/kg).

Stosunek jakości do ceny potwierdza teorię, iż superbrand pozwala na wyższe pozycjonowanie cenowe.

Jak wygląda sytuacja w dyskontach? Lidl - to sieć, która inwestuje zarówno w markę detalisty - jak i w marki private label. W omawianej grupie towarowej nie posiada w ogóle marek producentów dając innym przykład, że można w ten sposób z sukcesem prowadzić działalność i przyciągać klientów.

Z raportu firmy Regis wynika, że przez ostatnie lata marka prywatna rosła w tempie co najmniej kilkukrotnie szybszym niż słynne marki producenckie. Marka prywatna dokonała pewnego przewrotu na rynku spychając marki producenckie do pozycji obronnych.

Marki prywatne rozprzestrzeniły się w powszechnie używanych kategoriach produktów masowych oraz we wszystkich segmentach rynkowych - economy i premium, spenetrowały różne kanały sprzedaży - online, convenience. Jest to zjawisko globalne.


Pełny raport Regis na temat marek własnych do pobrania przy artykule.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kooperant 23-02-2013, 13:16:
No i zaczyna się!!! Przewiduję, że małe i średnie firmy /produkujące tzw." tradycyjne produkty" w niedalekiej przyszłości będą miały poważny problem. Będą musiały zmierzyć się z dużymi sieciami? Nadszedł czas aby właśnie te firmy wzięły się konkretnie do pracy bo za 2 - 5 lat może być za późno. Jeśli małe i średnie firmy będę bierne, to będą pomijane przez konsumentów - nie tylko ze względu na wygodę robienia zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych, ale również ze względu na jakość, powtarzalność i bezpieczeństwo produkcji. Bardzo szkoda mi jest tych wszystkich niby ekspertów i "kreatorów" przyszłości branży mięsnej, powtarzających jeden za drugim o konsolidacji. To nie Ameryka !!! Każdy mała i średnia firma powinna zadbać o swoją przyszłość indywidualnie, pracować nad właściwym wizerunkiem, marketingiem, stale ulepszając swoje produkty i dostosowując je do potrzeb konsumentów, działając i umacniając swoją pozycję na własnym regionie.W Polsce przeprowadzenie konsolidacji małych i średnich firm jest nierealne ze względów na światopogląd i emocjonalność polskiej mentalności - ale czy to jest złe???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH