Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl/Canadean
  • Data: 11-10-2016, 15:16
Rośnie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych w Europie
fot. shutterstock

Rynek marek własnych napojów bezalkoholowych przeszedł w ostatnich latach silne turbulencje. Jednak ostatnie wyniki za drugi kwartał 2016 roku dla rynków Europy Wschodniej i Zachodniej skłaniają do optymizmu - wynika z raportu firmy Canadean.

Wyniki za drugi kwartał 2016 roku dla rynków Europy Wschodniej i Europy Zachodniej potwierdzają, że rynek marek własnych napojów bezalkoholowych, który zwłaszcza w niektórych krajach Europy Wschodniej wciąż jest stosunkowo nowym zjawiskiem, ma się nieźle. W Europie Zachodniej rynek marek własnych powrócił na ścieżkę wzrostu po dwóch latach spadków, choć nadal ze znacznie gorszymi wynikami w porównaniu z produktami markowymi.

Emma Wright, analityk firmy Canadean wyjaśnia, że ponowny wzrost segmentu marek własnych w Europie Zachodniej można częściowo przypisać sieciom handlowym. Detaliści coraz częściej wprowadzają własne linie produktów premium, które są tańsze od konkurencyjnych, a sygnowanych znanymi markami. Mimo niższej ceny mogą konkurować z nimi nie tylko jakością, ale także designem opakowania.

- Spowalniające tempo wzrostu marek własnych napojów w Europie Wschodniej jest z kolei rezultatem rosnących dochodów konsumentów, a także częstych obniżek i promocji stosowanych przez markowych producentów - dodaje Wright.

W Europie Zachodniej najwyższy, 8-procentowy wzrost zaliczyła kategoria mrożonej lub gotowej do spożycia kawy. W Europie Wschodniej relatywnie nowa kategoria izotoników zanotowała wzrost na poziomie 23 procent, dzięki większej przystępności cenowej w porównaniu do markowych produktów.

Wśród głównych kategorii w obu omawianych regionach wzrosła kategoria wody butelkowanej. Natomiast wielkość segmentu napojów gazowanych zmalała w Europie Zachodniej na skutek ogólnego spadku konsumpcji i agresywnych akcji promocyjnych kluczowych marek.

Co ciekawe, kategoria napojów gazowanych nie zanotowała spadku w Europie Wschodniej zaliczając wzrost o 2 proc. W krajach takich jak Rumunia, gdzie, w ocenie Canadean występuje pewien stopień gospodarczej niestabilności, napoje 'private label' z niskiej półki mogą być nawet 3-4 razy tańsze od ich markowych odpowiedników, co stanowi dużą zaletę w oczach konsumentów o niższych dochodach.

W całej Europie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych znajduje się pod rosnącą presją ze strony sieci handlowych, które dążą do zwiększania liczby markowych produktów w asortymencie. Analitycy Canadean oczekują, że wspomniane zjawisko może ograniczyć wzrost kategorii private label w 2016 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH