REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl/Canadean
  • Data: 11-10-2016, 15:16
Rośnie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych w Europie
fot. shutterstock

Rynek marek własnych napojów bezalkoholowych przeszedł w ostatnich latach silne turbulencje. Jednak ostatnie wyniki za drugi kwartał 2016 roku dla rynków Europy Wschodniej i Zachodniej skłaniają do optymizmu - wynika z raportu firmy Canadean.

REKLAMA

Wyniki za drugi kwartał 2016 roku dla rynków Europy Wschodniej i Europy Zachodniej potwierdzają, że rynek marek własnych napojów bezalkoholowych, który zwłaszcza w niektórych krajach Europy Wschodniej wciąż jest stosunkowo nowym zjawiskiem, ma się nieźle. W Europie Zachodniej rynek marek własnych powrócił na ścieżkę wzrostu po dwóch latach spadków, choć nadal ze znacznie gorszymi wynikami w porównaniu z produktami markowymi.

Emma Wright, analityk firmy Canadean wyjaśnia, że ponowny wzrost segmentu marek własnych w Europie Zachodniej można częściowo przypisać sieciom handlowym. Detaliści coraz częściej wprowadzają własne linie produktów premium, które są tańsze od konkurencyjnych, a sygnowanych znanymi markami. Mimo niższej ceny mogą konkurować z nimi nie tylko jakością, ale także designem opakowania.

- Spowalniające tempo wzrostu marek własnych napojów w Europie Wschodniej jest z kolei rezultatem rosnących dochodów konsumentów, a także częstych obniżek i promocji stosowanych przez markowych producentów - dodaje Wright.

W Europie Zachodniej najwyższy, 8-procentowy wzrost zaliczyła kategoria mrożonej lub gotowej do spożycia kawy. W Europie Wschodniej relatywnie nowa kategoria izotoników zanotowała wzrost na poziomie 23 procent, dzięki większej przystępności cenowej w porównaniu do markowych produktów.

Wśród głównych kategorii w obu omawianych regionach wzrosła kategoria wody butelkowanej. Natomiast wielkość segmentu napojów gazowanych zmalała w Europie Zachodniej na skutek ogólnego spadku konsumpcji i agresywnych akcji promocyjnych kluczowych marek.

Co ciekawe, kategoria napojów gazowanych nie zanotowała spadku w Europie Wschodniej zaliczając wzrost o 2 proc. W krajach takich jak Rumunia, gdzie, w ocenie Canadean występuje pewien stopień gospodarczej niestabilności, napoje 'private label' z niskiej półki mogą być nawet 3-4 razy tańsze od ich markowych odpowiedników, co stanowi dużą zaletę w oczach konsumentów o niższych dochodach.

W całej Europie rynek marek własnych napojów bezalkoholowych znajduje się pod rosnącą presją ze strony sieci handlowych, które dążą do zwiększania liczby markowych produktów w asortymencie. Analitycy Canadean oczekują, że wspomniane zjawisko może ograniczyć wzrost kategorii private label w 2016 roku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH