Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie udział gastronomii w europejskich i polskich centrach handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-09-2018, 13:12
Rośnie udział gastronomii w europejskich i polskich centrach handlowych
Strefa gastronomiczna w Galerii Krakowskiej, fot. mat. pras.

Jak wynika z danych JLL, do 2025 r. udział gastronomii w europejskich centrach handlowych urośnie nawet do 20%. Ten ogólnoświatowy trend obserwujemy również w Polsce.

„Każdego roku udział oferty gastronomicznej w powierzchni GLA centrów handlowych na świecie rośnie. Powodem są zmieniające się trendy, innowacje technologiczne i rosnące oczekiwania konsumentów. Współcześni klienci odwiedzają galerie nie tylko w celach zakupowych, ale oczekują niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić. Dlatego dla coraz większej liczby osób przeżycia związane ze wspólnymi posiłkami i spędzaniem czasu stają się cenniejsze niż standardowe zakupy”, komentuje Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

„Jak podaje GUS, polscy konsumenci coraz chętniej jadają poza domem, a wydatki na usługi restauracyjne i hotelowe to już 4,6% w budżecie gospodarstw domowych – w porównaniu do 1,8% w 2005 r. To naturalnie wpływa na rosnący udział sektora gastronomicznego w ofercie polskich centrów handlowych. Najwyższy udział w tym obszarze notuje Trójmiasto (12,5%). Co ciekawe, Warszawa pod tym względem zajmuje piąte miejsce (6,6%), a to oznacza duże możliwości dalszego rozwoju oferty gastronomicznej w stołecznych centrach handlowych. Tym bardziej, że odpowiednio dobrane usługi tego typu generują wysoki wskaźnik odwiedzin, wydłużają czas spędzony w obiekcie oraz zwiększają skalę wydatków klientów podczas takiej wizyty”, informuje Joanna Tomczyk, Analityk Rynku, JLL.

„Rozwój oferty gastronomicznej w centrach handlowych sprawia, że z czasem staje się ona coraz bardziej różnorodna i wyszukana. Idzie to w parze ze zmieniającą się funkcją obiektów handlowych, które są kojarzone przez odwiedzających również jako miejsca spotkań i wspólnego spędzania czasu. Ponadto, urozmaicenie oferty centrów o lokale gastronomiczne to sposób na dostarczenie klientom unikalnego doświadczenia zakupowego, tzw. „shopping experience”, dodaje Edyta Potera.

Gastronomia w centrach handlowych to element tzw. „trójkąta magicznego”, na który składają się również usługi rekreacyjne i ogólna oferta danego obiektu. Oznacza to, że ich właściciele powinni wiedzieć, co operatorzy gastronomiczni sprzedają i w jakiej porze dnia, aby lepiej przygotować strategię całego centrum. Przemyślane i kreatywne podejście do oferty galerii handlowej sprawi, że z czasem stanie się ona czymś więcej – tzw. „centrum doświadczeń”.

Obecnie oferta gastronomiczna polskich galerii handlowych uwzględnia przede wszystkim koncepty sieciowe, z dużym udziałem operatorów typu fast food. Dużą popularnością cieszą się również lodziarnie i cukiernie, czyli miejsca służące „impulsowym” zakupom gastronomicznym. Jednak jak zauważa Edyta Potera, w miarę jak rosną „apetyty” klientów, oferta lokali gastronomicznych w centrach handlowych jest coraz bardziej zróżnicowana.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 623) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.