Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie wolumen sprzedaży kaw zbożowych. Inka liderem segmentu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 13:15
Rośnie wolumen sprzedaży kaw zbożowych. Inka liderem segmentu
fot. materiały prasowe / Grana

Rynek kaw zbożowych w Polsce rozwija się całkiem dobrze. Z danych spółki Grana, producenta Inki, za Nielsen za okres I 2014-XII 2015 wynika, że wzrost wolumenu sprzedaży w kategorii kaw zbożowych wyniósł rok do roku 8,6 proc. Dla porównania cała kategoria kaw w tym samym okresie wzrosła o 0,9 proc.

Jak podaje firma Grana, świadczy to o dalszym rozwoju kategorii kaw zbożowych, za który odpowiada m.in. Inka Klasyczna.

Inka jest liderem rynku kaw zbożowych i ciągle dynamicznie zwiększa przewagę  nad konkurencją. Jej udziały wynoszą obecnie 65,8 proc. w ujęciu wartościowym (dane za Nielsen) i z miesiąca na miesiąc rosną.

Spontaniczna znajomość marki kawy zbożowej Inka wśród konsumentów wynosi 85 proc. (wg danych Omnibus GFK, listopad 2015). Według tych samych badań wynika, że obecnie już co czwarty Polak kupuje i spożywa regularnie kawę zbożową.

- W kategorii kawy zbożowej w przeszłości mało zmiennej w ostatnich latach pojawia się sporo nowości produktowych. Marka Inka jest nie tylko liderem mierzonym sprzedażą, ale również liderem w zakresie innowacji produktowej w tej kategorii, przez co często bywa kopiowana przez konkurencję – podaje firma Grana.

Odpowiadając na potrzeby konsumentów Inka wprowadziła z sukcesem na rynek warianty z magnezem, błonnikiem, wapniem, Inkę z orkiszem w torebkach do zaparzania, Inkę bezglutenową czy Inkę Bio.

- W ostatnim okresie jednak to zintegrowana kampania reklamowa spowodowała spektakularny wzrost popularności tej marki i zainteresowanie konsumentów – podaje Grana.


Powyższe dane pochodzą od spółki Grana Sp. z o.o. za Nielsen  – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (zdefiniowana jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, duże sklepy spożywcze, średnie sklepy spożywcze, małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze i stacje benzynowe), dynamika sprzedaży wolumenowej (kg) w kategoriach kawa i kawa zbożowa, skumulowany okres styczeń 2014 - grudzień 2015 oraz udział wartościowy w kategorii kawa zbożowa, skumulowany okres styczeń - grudzień 2015.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH