REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek czekolady, przekąsek i ciastek będzie rósł. Cukierki i gumy czeka spadek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2014, 12:46
Rynek czekolady, przekąsek i ciastek będzie rósł. Cukierki i gumy czeka spadek
Fot. Fotolia

Największym segmentem globalnego rynku słodyczy jest segment przekąsek, które wyprzedają nawet wyroby czekoladowe. W 2013 roku globalna wartość segmentu słonych i słodkich przekąsek sięgnęła 93,4 mld euro. Udział Unii Europejskiej w światowym rynku wynosi około 18 proc., a na polski rynek przypada 3,4 proc. unijnej sprzedaży - wynika z raportu KPMG.

REKLAMA

Jak podaje raport „Rynek słodyczy w Polsce", na podstawie danych Euromonitor International, drugim co do wielkości segmentem globalnego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe (83,8 mld euro sprzedaży w 2013 roku). Na trzecim miejscu znalazły się herbatniki i ciastka (63,2 mld euro), na czwartym wyroby cukiernicze ( 45,9 mld euro), a na ostatnim miejscu - gumy do żucia (20,5 mld euro). Cały rynek słodyczy na świecie był wart w ubiegłym roku 306,7 mld euro.

Wartość sprzedaży słonych i słodkich przekąsek w UE wyniosła w ubiegłym roku 16,8 mld euro. Polska, ze sprzedażą na poziomie 576 mln euro, posiada 3,4 proc. udziału w unijnym rynku.

Polski rynek odpowiada za 49 proc. sprzedaży w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Drugie miejsce w tej grupie państw zajmuje Rumunia, której udział w sprzedaży słonych i słodkich przekąsek w UE przekracza 1 proc.

Licząc w złotych, wartość sprzedaży detalicznej słodkich i słonych przekąsek w Polsce wyniosła w 2013 roku 2,4 mld. KPMG przewiduje niewielki wzrost wartości sprzedaży, która do roku 2018 powinna urosnąć do niecałych 2,5 mld zł. Większy ma być wzrost wolumenowy, czego przyczyną może być spadek cen spowodowany coraz większym znaczeniem produktów typu „private labels".

Do najbardziej rozpoznawalnych marek w tym segmencie należą: Lay's, Lajkonik, Krakersy, Felix, Crunchips, Star, Bakalland, Chio Chipsss oraz Cheetos.

Na drugim miejscu wśród największych segmentów rynku słodyczy na świecie są wyroby czekoladowe. Wartość sprzedaży w ujęciu globalnym sięgnęła w 2013 roku 83,8 mld euro. Co ciekawe, w Polsce jest to największy segment rynku słodyczy, wart 1,5 mld euro. Polska ma 5,3 proc. udziału w unijnym rynku wyrobów czekoladowych, wartym 29,3 mld euro.

Mimo tego, że nadal 35 proc. wartości globalnej sprzedaży przypada na UE, dynamicznie rośnie sprzedaż w krajach Ameryki Łacińskiej, Europy Wschodniej oraz Azji.

Polski rynek odpowiada za 54 proc. sprzedaży na terenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jednak pod względem sprzedaży per capita polska zajmuje drugie miejsce w regionie, po Słowacji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH