REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek lodów w Polsce rośnie w siłę. Ostatni sezon go jeszcze umocnił!

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 11:07
Rynek lodów w Polsce rośnie w siłę. Ostatni sezon go jeszcze umocnił!
fot. shutterstock

Producenci lodów w mijającym sezonie postawili na produkty, które jeszcze do niedawna można było uznać za niszowe. To ryzyko się opłaciło. Dziś wartość rynku ocenia się na ponad 1,67 mld złotych. Z kolei jak szacuje Euromonitor International, tylko w 2016 roku urośnie on o 2 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zdaniem znawców branży, spora w tym zasługa nowych produktów, które wiosną i latem 2016 pojawiły się na rynku.

REKLAMA

- Rynek stał się bardziej zróżnicowany, a oferta ciekawsza. Wielu producentów zdecydowało się w tym roku na wprowadzenie nowych kategorii deserów lodowych, pojawiły się także nowe smaki. Wzrosła także popularność lodów rzemieślniczych, a także innowacji np. lodów dla alergików czy mrożonych jogurtów. To znacznie poszerzyło rynek i grupę konsumentów - mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy Anita.

Co to oznacza w praktyce? Producenci zawalczyli o konsumenta, który do tej pory z różnych względów stronił od deserów lodowych. - Rynek zaczął wsłuchiwać się w zmieniające się gusta konsumentów. Za tym ruszyła produkcja nowych kategorii deserów. Pod tym względem mijający sezon był rekordowy. Wśród popularnych nowych produktów znalazły się m.in. mrożone jogurty, sorbety lody smoothies czy lody mleczne bezlaktozowe, czyli alternatywy dla tradycyjnych lodów - mówi Mordalski.

Na takie zróżnicowanie oferty w minionym sezonie zdecydowała się m.in. działoszyńska Anita. Tylko wiosną i latem firma wprowadziła na rynek 12 nowych produktów, w tym kilka nowych kategorii deserów lodowych. Anita wprowadziła do sprzedaży m.in. mrożone jogurty na bazie jogurtu greckiego, a także lody mocno owocowe smoothies.

Taki ruch się Anicie opłacił. Firma zanotowała w tym roku 9 proc. wzrost sprzedaży produktów pod marką własną i aż 12 proc. wzrost sprzedaży produktów pod markami sieci handlowych. 

Dobrze przyjęły się także lody bez glutenu i to do tego stopnia, że producent planuje sukcesywne wprowadzenie łącznie aż 13 różnych lodów z licencją Polskiego Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. - Wśród nowości ten produkt cieszył się w tym sezonie największą popularnością. Rynek bardzo dobrze zareagował na produkt, który jeszcze do niedawna można by uznać za marginalny i niszowy. Popularność diet bezglutenowych, a także większa świadomość tego, co jemy sprawiła, że znajduje on obecnie swojego odbiorcę - mówi Mordalski.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Maniak. 24-10-2016, 19:31:
Jak lody to z olejem "Steirer" , dziwnie brzmi z olejem ? Ale smakuje
jak nic na świecie, poezja !!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 250) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH